آبشار مارگون کجاست؟

به گزارش وبلاگ اندورید، آبشار مارگون بزرگ ترین و مرتفع ترین آبشار چشمه ای دنیا است که دمای آب آن حتی در گرم ترین ماه های سال کمتر از 10 درجه سانتی گراد است.

آبشار مارگون کجاست؟

آبشارها که از جاذبه های طبیعی به شمار می فرایند، اغلب آب یک رودخانه را از مکانی مرتفع به دره راهنمایی می نمایند. آبشار مارگون یکی از جاذبه های طبیعی استان فارس است. این آبشار که راه وصول به آن بسیار آسان است در فصل بهار چشم انداز ای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

معرفی

آبشار مارگون با 70 متر ارتفاع و عرض 100 متر یکی از باشکوه ترین و بلندترین آبشارهای ایران است. محوطه این آبشار زیبا دارای پارکینگ، سرویس بهداشتی و مکان های مسطحی است که به وسیله شهرداری برای برپایی چادر و اقامت بازتماشامایندگان فراهم شده است.

از آنجایی که در بالای آبشار هیچ رودخانه ای قرار ندارد و هزاران چشمه ای که از دل کوه می جوشند و سرازیر می شوند منبع آب این آبشار زیبا هستند، به مارگون آبشار چشمه ای می گویند.

رودخانه حاصل از چشمه های مارگون تا نزدیکی سپیدان (اردکان سابق) امتداد دارد. با داشتن ارتفاع بالای 2200 متر، در فصول سرد در این منطقه شاهد قندیل های یخی در کنار آبشار خواهید بود. باغ های سیب، درخت زالزالک، بوته های زرشک در میان انبوه درخت ها جنگلی، زیبایی طبیعی آبشار را دو چندان می نمایند. ساکنین روستای مارگون قومیت لر دارند و به لهجه زیبای لری صحبت می نمایند.

آدرس

مرز بین استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان سپیدان فارس

دسترسی

برخلاف بیشتر آبشا رهای ایران راه دسترسی به آبشار مارگون بسیار آسان است. اگر از شهرهای شمالی کشور قصد سفر به این آبشار را دارید، بعد از رسیدن به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج، طول جهت شما تا آبشار حدود 65 کیلومتر خواهد بود. در کیلومتر 29 جاده یاسوج به اقلید تابلو هایی شما را به سمت آبشار راهنمایی می نمایند. جهت خودرو تا 800 متری آبشار ادامه دارد. ادامه جهت را باید پیاده طی کنید. هرچند که این جهت پیاده روی نیز سنگ فرش و دارای پله های سیمانی است. از آنجایی که این آبشار از نظر تقسیمات کشوری در استان فارس و کاملا در شهر سپیدان واقع شده است ممکن است برای رسیدن به آن جهت دیگری را انتخاب کنید

اگر از جنوب کشور راهی تماشا این آبشار هستید بعد از رسیدن به مرکز استان فارس، شیراز، به سمت سپیدان حرکت کنید. از سپیدان تا آبشار حدود 130 کیلومتر راه در پیش دارید. هر دوی این راه ها آسفالت و دارای جاده های زیبا با طبیعتی بکر و مثال زدنی هستند. بنابراین انتخاب راه تا مقصد به عهده شما است

به خاطر داشته باشید جهت آبشار کوهستانی است و در فصول سرد و هنگام بارش برف ممکن است راه های ارتباطی قطع شوند

آبشار در جهتی بن بست و دره هایی پر شیب واقع شده است. به همین دلیل فضای بسیار زیادی در پارکینگ و محوطه وجود ندارد. بهتر است در فصول پر توریست و روزهای تعطیل در ساعات اولیه روز آنجا باشید تا علاوه بر دور ماندن از مسائل ترافیکی، بتوانید بهتر از منظره ها لذت ببرید.

برای سفر به شیراز می توانید تور شیراز را در وبلاگ اندورید جستجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید. بعلاوه برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، وبلاگ اندورید لیست کاملی از جاهای تماشای شیراز را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری به شیراز داشته باشید.

مشاهده تورهای شیراز

منبع: کجارو / en.wikipedia.org

به "آبشار مارگون کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار مارگون کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید