محل اقامت گردشگران خارجی، شاخص مهم ثبت جهانی یک اثر است

به گزارش وبلاگ اندورید، مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: محل اقامت یک گردشگر خارجی یکی از شاخص های بسیار مهم و حائز اهمیت برای به ثبت جهانی رسیدن است.

محل اقامت گردشگران خارجی، شاخص مهم ثبت جهانی یک اثر است

ویدا توحدی درگفت وگو با خبرنگار وبلاگ اندورید- منطقه خراسان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای جهانی شدن لازم است که یک پیش نیازهایی را در نظر بگیریم که آن ملی شدن است؛ قطعا زمانی که یک منطقه جغرافیایی ثبت ملی گردد ظرفیت این را دارد که بتواند در عرصه های جهانی نیز بدرخشد.

وی درباره پیش نیازها و شرایط ثبت جهانی آثار تاریخی در سطح جهان، مطرح کرد: باوجود جاده خاکی هیچ وقت نمی گردد که جذب توریست خارجی و یا داخلی را داشته باشیم؛ همچنین باید اظهار داشت که محل اقامت یک گردشگر خارجی یکی از شاخص های بسیار مهم و حائز اهمیت برای به ثبت جهانی رسیدن است و مادامی که ما نتوانیم شرایط مناسب را برای اقامت توریست های داخلی و خارجی فراهم کنیم؛ صحبت کردن در خصوص ثبت جهانی آثار اساسا موضوعیت پیدا نمی کند.

مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر لزوم تسلط بر زبان های بین المللی توسط فعالان حوزه گردشگری گفت: همچنین دانستن زبان و ارتباط برقرار کردن با توریست خارجی برای مردم محلی و استفاده کردن از مواد اولیه طبیعی برای ارائه خدمات گردشگری در این مناطق یکی دیگر از ضروریات به ثبت جهانی رسیدن آثار تاریخی است که باید به صورت جدی توسط مردم و مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.

توحدی در ادامه افزود: لذا بایستی تمامی مسئولان با فعالان حوزه گردشگری در تعامل باشند تا بتوانیم شاخص های جهانی شدن را مهیا نموده تا در روند به ثبت جهانی رسیدن آثار شرایط برای بازدید کارشناسان بین المللی نیز تسهیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محل اقامت گردشگران خارجی، شاخص مهم ثبت جهانی یک اثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل اقامت گردشگران خارجی، شاخص مهم ثبت جهانی یک اثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید