6 طرح کلان گردشگری در استان قزوین اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین از اجرای شش طرح کلان گردشگری در استان قزوین با هدف رونق فراوری و اشتغال زایی اطلاع داد.

6 طرح کلان گردشگری در استان قزوین اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی علیخانی اظهار کرد: تأمین زیرساخت های خدماتی و رفاهی آبگرم یله گنبد و مجموعه گردشگری اوان، راه اندازی مجتمع اقامتی و رفاهی مجموعه انرژی اتمی واقع در کوچنان الموت، احداث یک هتل پنج ستاره در شهر قزوین، تکمیل هتل الماس شرق در آبگرم و احیای گراند هتل از طرح هایی است که برای امسال اجرایی می گردد.

وی وظیفه پیگیری و اجرای این طرح ها را بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: انتظار ما این نیست که طرح های یاد شده تا انتها سال تکمیل شده و به بهره برداری برسند و هم اینک این طرح ها بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

علیخانی همچنین گفت: میراث فرهنگی استان موظف است که ماهانه گزارشی از روند پیشرفت این طرح به دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان ارسال کند تا هرگونه مسائل و موانع موجود در جهت تکمیل این طرح ها رفع گردد.

وی بابیان اینکه استان قزوین در حوزه ساخت هتل ها، تقویت میراث فرهنگی، بوم گردی و صنعت گردشگری ضعیف عمل نموده است، مطرح کرد: اشتغال زایی و سودآوری صنعت گردشگری و توریسم بسیار بیشتر از بخش های دیگر بوده و در بیشتر کشورها به عنوان اصلی ترین محور رونق فراوری و اقتصاد محسوب می گردد، اما در استان قزوین هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است.

علیخانی تأکید کرد: هدف متولیان و مسئولان حوزه گردشگری باید این باشد که مدت زمان اقامت گردشگران در استان را به بیش از یک روز افزایش دهند که تحقق این امر مستلزم توجه به جاذبه های گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی در کنار جاذبه های گردشگری و طبیعی است.

این مسئول اعلام نمود: استان قزوین باوجود جاذبه های گردشگری غنی و فراوان از مراکز اقامتگاهی چندان مناسبی برخوردار نیست که در این میان احداث و تکمیل هتل پنج ستاره در مرکز شهر قزوین اولویت بسیار بالایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "6 طرح کلان گردشگری در استان قزوین اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 طرح کلان گردشگری در استان قزوین اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید