15 کار که افراد شاد انجام نمی دهند!

به گزارش وبلاگ اندورید، همه افراد در پی شادی در همه سطوح هستند. نتیجه آن در این مسائل که در زندگی چگونه پیش می فرایند و چه کاری انجام می دهند، نمایان می شود. آنچه اهمیت دارد خرسندی بادوام و ماندگار است بنابراین در این مطلب از خبرنگاران مگ، 15 کاری که افراد خرسند انجام نمی دهند را می گوییم تا شما هم بتوانید خرسند باشد و خرسند بمانید.

15 کار که افراد شاد انجام نمی دهند!

1. رویاپردازی را فراموش نمی کنند

افراد راضی رویاپردازی را فراموش نمی کنند. آن ها خودشان، امکان پذیر بودن، دسترس پذیر بودن و قابل انجام بودن رویاها را باور دارند. این افراد زمانی را صرف رویاپردازی کرده و برنامه هایی برای زندگی شان برای اینکه به صورت دقیق معین کنند که هر چیزی چگونه پیش برود دارند.

2. در برابر دیگران خودخواه نیستند

افراد راضی دوست ندارند خودخواه باشند. در حقیقت اگر بخواهند خودخواه باشند، شاد نخواهند بود. در عوض، افراد راضی مهربان و بخشنده هستند و به دیگران زمان، صبر و عشق اختصاص می دهند.

3. چیزی را برای راضی کردن خودشان نمی خرند

افراد راضی نیازی به خرید وسایل برای شاد کردن خودشان ندارند. آن ها نیازی به خریددرمانی فقط برای داشتن حال خوب ندارند، بلکه به دلایل منطقی این کار را انجام می دهند.

4. اقدام کردن را فراموش نمی کنند

افراد راضی اهمیت زندگی را فراموش نمی کنند. فرقی نمی کند که این موضوع مربوط به اقدام برای رسیدن به هدف ها و رویاها یا اقدام برای بهبود زندگی باشد؛ آن ها بدون بهانه آن را انجام می دهند.

5. خودشان را با دیگران مقایسه نمی کنند

افراد راضی خودشان را با افراد دیگر مقایسه نمی کنند؛ زیرا می دانند که خاص و منحصربه فرد هستند. مقایسه خود با دیگران و دستاوردهایشان یکی از بدترین چیزها برای از بین بردن اعتمادبه نفس و عزت نفس است.

6. زندگی را دست کم نمی گیرند

افراد راضی زندگی را دست کم نمی گیرند زیرا می دانند که زندگی کوتاه است. آن ها افرادی هستند که از تجربه هایشان بیشترین استفاده را داشته، شرایط خودشان را می سازند و از لحظه حال استفاده می کنند.

7. به دنیا اجازه نمی دهند به آن ها بگوید چه کسی باشند

افراد راضی سازگاری نمی کنند. آن ها پیشگامانی هستند که قلب خود را دنبال کرده و خودشان تصمیم گیری می کنند. این افراد رهبرانی هستند که برای خودشان استاندارد معین می کنند.

8. پشیمان نمی شوند

افراد راضی از اشتباه کردن پشیمان نمی شوند و اشتباه ها را به دید فرصتی که باید از آن درس بگیرند می بینند. آن ها دیگران را می بخشند و هرچیزی که باعث ناراحتی و تخلیه احساسی شان می شود را رها می کنند.

9. منفی نگری را مجاز نمی دانند

افراد راضی به افراد یا شرایط منفی اجازه نمی دهند که آن ها را خشمگین یا ناراحت کنند. منظور این نیست که این احساسات بخش طبیعی از موجودیت ما نیستند، بلکه منظور این است که همیشه در کنار افراد منفی بودن، انسان را دچار شرایطی می کند که می خواهد از ان اجتناب کند. افراد شاد زمانی را به بودن در کنار افرادی که به شاد بودنشان کمک می کنند، اختصاص می دهند.

10. دیگران را تحقیر نمی کنند

این افراد یاد گرفته اند که تفاوت های دیگران را درک کرده و بپذیرند. هنگامی که دیگران را تحقیر می کنید، این کار اغلب نشانه ناامنی شما است. افراد راضی، به دیگران اهمیت داده و هرگز آن ها را تحقیر نمی کنند.

11. هرگز سلامتی خود را نادیده نمی گیرند

افراد راضی مواظبت از خودشان را فراموش نمی کنند. آن ها مراقب سلامتشان هستند و این مساله می تواند مربوط به سلامت تعذیه، ورزش کردن، مدیتیشن، رفتن به تعطیلات و… باشد.

12. شکرگزاری را فراموش نمی کنند

افراد راضی کلمه شکرگزاری را فراموش نمی کنند. این افراد می دانند که همیشه شکرگزار بودن یکی از مهم ترین چیزهایی است که توانسته اند انجام دهند. شکرگزاری به شما این اجازه را می دهند که تمرکز خود را روی همه چیزها، افراد، جاها، مخلوقات طبیعی و عجایب زیبایی که برایتان ایجاد شده بگذارند. با تمرکز روی این شرایط، فرد به جای احساس نیاز به چیزهای بیشتر، برای خودش رضایت ایجاد می کند.

13. زمان را تلف نمی کنند

افراد راضی به خودشان اجازه تلف کردن زمان را نمی دهند. با درک این مساله که زندگی چقدر گران بها است، همیشه از زندگی عاقلانه بهره می برند. با اجازه دادن به خود برای هدر دادن زمان، چیزی را از دست می دهید که هیچ وقت نمی توانید آن را پس بگیرید.

14. تمرکز بر خواسته خود را فراموش نمی کنند

افراد راضی ایجاد چیزی که به صورت واقعی از زندگی می خواهند را فراموش نمی کنند. گاهی اوقات اقدام کردن و گام برداشتن به سمت جلو می تواند ترسناک باشد، اما افراد راضی به جای درجا زدن، ناراحت و ناراضی بودن، کار می کنند. تمرکز بر چیزی که می خواهید به جای چیزی که نمی خواهید، زندگیتان را بسیار بهتر خواهد کرد.

15. شاد بودن را فراموش نمی کنند

انسان های راضی فراموش نمی کنند که شاد باشند. شاد بودن یک انتخاب و یک علم است. شادی از میان چیزی که ما برای فکر کردن انتخاب می کنیم می آید. افکار ما احساساتمان را می سازند و احساساتمان ما را شاد یا غمگین می سازند. فکرهای خود را عاقلانه انتخاب کنید، ببینید که چه چیزی شما را هیجان زده می کند، چه چیزی به شما انرژی می بخشد و چه چیزی برایتان در زندگی ارزشمند است. شناخت خود به شما اجازه می دهد که متوجه شوید چه چیزی شما را به وجد آورده و راضی می سازد؟

در خاتمه

در این مطلب با 15 کاری که انسان های راضی انجام نمی دهند آشنا شدیم. آیا شما فرد راضیی هستید؟ کدام یک از این کارها را برای راضی بودن خود انجام نمی دهید؟

منبع: Lifehack

منبع: دیجیکالا مگ

به "15 کار که افراد شاد انجام نمی دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 کار که افراد شاد انجام نمی دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید