15 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحد های فناور گلستان پرداخت شد

به گزارش وبلاگ اندورید، رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: مجموع تسهیلات حمایتی پرداخت شده به واحد های فناور استان 4 میلیارد تومان بود، اما سال جاری پرداخت این تسهیلات به مرز 15 میلیارد تومان رسیده است.

15 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحد های فناور گلستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ اندورید، مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان از توسعه شبکه سازی این پارک در شهرستان های مختلف این استان اطلاع داد و گفت: توسعه زیرساختی در شهرستان های گنبدکاووس، ترکمن و گالیکش در اولویت قرار گرفته است.

غفاری با بیان اینکه برای توسعه فیزیکی این زیرساخت ها تا به امروز چهار میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه نمود: کارخانه نوآوری گنبدکاووس نیز در مراحل خاتمهی واقع شده است و به زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان به موضوع تامین اقتصادی برای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور اشاره نمود و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های جدی استارتاپ ها و دانش بنیان هاست که خوشبختانه سال جاری در زمینه پرداخت تسهیلات حمایتی شاهد رشد خوبی هستیم.

غفاری اضافه نمود: سال گذشته مجموع تسهیلات حمایتی پرداخت شده به واحد های فناور استان 4 میلیارد تومان بود، اما سال جاری پرداخت این تسهیلات به مرز 15 میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر این، از محل منابع تبصره 18 نیز تا به امروز 37 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور در استان مصوب شده است.

وی اظهار داشت: سال جاری گشایش های خوبی در تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور شاهد بودیم که بخشی از این منابع به وسیله پارک علم و فناوری، بخشی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش دیگری هم از محل صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان تامین شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: از نظر توسعه فضا های فیزیکی نیز اتفاقات خوبی در استان اتفاق افتاده و فضای زیرساختی ما از 2 هزار مترمربع در اوایل سال 98 اکنون به نزدیک 17 هزار و 100 مترمربع رسیده است.

دکتر غفاری در خاتمه اظهار کرد: در سال های اخیر توسعه خوبی در اکوسیستم استان اتفاق افتاده و اکنون تمرکزمان را روی نرم افزار و ارتقاء مهارت های نرم افزاری شرکت های دانش بنیان گذاشته ایم که در سال آینده نتیجه این اقدام را خواهیم دید و امیدوارم گلستان به یک اکوسیستم قابل قبول دست پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "15 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحد های فناور گلستان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحد های فناور گلستان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید