گوگل دوربین زیر نمایشگر منحصربه فردی را برای گوشی های خود در نظر دارد

به گزارش وبلاگ اندورید، اگرچه سال گذشته اولین گوشی دارای دوربین زیر نمایشگر راهی بازار شد، اما این نوع دوربین ها کیفیت خیلی خوبی ندارند. لازم به ذکر است هنوز هیچکدام از شرکت های عظیم به دلیل محدودیت های این فناوری، بهره گیری از آن را شروع ننموده اند. با این حال، به نظر می رسد گوشی تاشوی سامسونگ اولین گوشی مهمی خواهد بود که همراه با این مشخصه راهی بازار می گردد. حالا طبق پتنتی که گوگل ثبت نموده، این شرکت هم ظاهرا می خواهد برای گوشی های جدید خود از دوربین زیر نمایشگر منحصربه فردی استفاده کند.

گوگل دوربین زیر نمایشگر منحصربه فردی را برای گوشی های خود در نظر دارد

این پتنت 23 صفحه ای به طور مفصل جزئیات برنامه گوگل برای تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر را توضیح می دهد. طبق این پتنت، گوگل از نمایشگر اولد استفاده خواهد نمود و دوربین سلفی و نمایشگر ثانویه هم زیر نمایشگر اصلی تعبیه می شوند. در همین زمینه می توانیم به یکی از پتنت های سامسونگ هم اشاره کنیم که تعبیه نمایشگر ثانویه زیر نمایشگر اصلی و بر روی دوربین سلفی را به تصویر می کشد اما راه حل گوگل کمی متفاوت است.

طبق تصویر موجود در اسناد این پتنت، نمایشگر ثانویه برخلاف انتظار به صورت عمودی زیر نمایشگر اصلی تعبیه می گردد. همچنین یک منشور بین سنسور و نمایشگر ثانویه قرار می گیرد. زمانی که دوربین سلفی در حال استفاده است، منشور می چرخد تا انتقال نور به وسیله پنجره کوچک 2 تا 3 میلی متری به سنسور دوربین امکان پذیر گردد. در صورت عدم استفاده از دوربین، منشور دوباره می چرخد تا محتوای نمایشگر ثانویه را بر روی نمایشگر اصلی منعکس کند.

متاسفانه گزارشی در رابطه با احتمال استفاده یا تاریخ عملی شدن این فناوری منتشر نشده است. بر اساس رندهای منتشر شده از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، هر دوی آن ها از حفره نمایشگر بهره می برند و به همین خاطر نباید انتظار راهیابی دوربین زیر نمایشگر را به این گوشی ها داشته باشیم.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل دوربین زیر نمایشگر منحصربه فردی را برای گوشی های خود در نظر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل دوربین زیر نمایشگر منحصربه فردی را برای گوشی های خود در نظر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید