گسترش خدمات تله مدیسین، 10 روزه شدنی است، اما...

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از آمادگی این سازمان برای گسترش خدمات تله مدیسین اطلاع داد و گفت: البته این موضوع نیازمند فراهم شدن بسترهای قانونی خاص خود است، اما بیمه سلامت آمادگی آن را دارد که در تحقق این امر فعالیت کند.

گسترش خدمات تله مدیسین، 10 روزه شدنی است، اما...

مهندس طاهر موهبتی در گفت وگو با وبلاگ اندورید، گفت: مهم ترین نکته در گسترش خدمات تله مدیسین و پزشکی از راه دور این است که به لحاظ قانونی مراجع ذی صلاح مانند تولیت نظام سلامت و سازمان نظام پزشکی آن را در تعاریف خود بپذیرند. عظیم ترین سوال این است که اگر فردی پس از دریافت خدمات پزشکی از راه دور دچار حادثه یا زیان گردد، مسئولیت اصلی با چه کسی خواهد بود؟

وی با اشاره به اینکه خدمات تله مدیسین به به صورت تلفنی و موبایلی انجام می گردد، گفت: دغدغه اصلی شیوه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است. فرد پس از دریاقت خدمت به شکل تله مدیسین، نسخه الکترونیکی خود را در قالب کد HID دریافت نموده که با ارائه این کد به داروخانه می تواند داروهای خود را دریافت کند.

وی با تاکید بر این که زیر ساخت فنی انجام این فرایند تا 80 درصد فراهم است، ادامه داد: در صورتی که عزم بر گسترش خدمات تله مدیسین باشد می توان ظرف 10 روز این ظرفیت را به 100 درصد رساند. اما سوال اصلی اینجا است که خدمات تله مدیسین تا چه میزان در کشور پذیرفته شده است؟

موهبتی اضافه نمود: بیمه سلامت به لحاظ فنی زیر ساخت نسخه نویسی الکترونیک را در 233 شهرستان دارد؛ این زیرساخت در سایر شهرستان ها هم وجود دارد، اما ما در سال 98 در این 233 شهرستان حدود 2 میلیون نسخه الکترونیک فراوری کردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انجام فرایند خدمات تله مدیسین نیازمند داشتن پفراینده الکترونیک سلامت هست یا خیر، گفت: این کار صرفا وابسته به داشتن پفراینده الکترونیک سلامت نیست. اکنون اصلی ترین نکته این است که انجام هر فرایندی در محیط آزمایشگاهی بیمه سلامت آنالیز گردد تا تمام جوانب آن را بسنجیم، اما ممکن است فرایند به گونه ای باشد که یک فرد با ارائه کد ملی خود به پزشک، نسخه الکترونیک دریافت کند؛ البته زیر ساخت هایی نیز باید برای تایید کد ملی شخص وجود داشته باشد تا از بروز تخلفات یا اشتباهات در این زمینه جلوگیری گردد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، تاکید نمود: بیمه سلامت آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام می نماید، البته به شرط آنکه زیر ساخت قانونی در این زمینه فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گسترش خدمات تله مدیسین، 10 روزه شدنی است، اما..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش خدمات تله مدیسین، 10 روزه شدنی است، اما..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید