پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی

به گزارش وبلاگ اندورید، سرپرست شهرداری منطقه2 پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی را حرکتی ارزشمند برای تقویت مشارکت اجتماعی و حس تعلق پذیری شهروندان برشمرد.

پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه2، حسن صفات، در نشست دبیرخانه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی که با حضور مدیرکل آموزش شهروندی و مدیران منطقه برگزارشد با اشاره به اینکه سبک زندگی آپارتمان نشینی سال هاست در مرکز غالب شده است گفت: براساس سرشماری اجرا شده بیش از 90درصد از خانوارهای مرکز در آپارتمان ها سکونت دارند و این مساله روز به روز در حال توسعه است. بنابراین، ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در این شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است.

او اضافه نمود: وجود تنوع فرهنگی و گاهی اوقات تضاد فرهنگی بین ساکنین آپارتمان و عدم آشنایی آن ها با عناصرفرهنگ آپارتمان نشینی گاها منجر به مسائل فرهنگی و اجتماعی در بین ساکنین آپارتمان می گردد و پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی می تواند ضمن تقویت فرهنگ مشارکت و مصاحبه دستاوردهای زیادی در ارتقای تعاملات اجتماعی و تقویت هویت شهروندی داشته باشد.

سرپرست شهردار منطقه2 بابیان اینکه شهروندی بر تکالیف و مسئولیت های شهروندان در قبال یکدیگر و در قبال شهری که در آن زندگی می نمایند، شکل می گیرد گفت: زندگی در شهرنمی تواند یک شهرنشین را به شهروند تبدیل کند و برای رسیدن به شهروند باید اصول، قواعد و رفتارهایی تغییر کند که این اصول مبتنی بر مجموعه ای از آگاهی های حقوقی، فردی و اجتماعی است .

مجتبی دانشور،مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران هم دراین نشست با اشاره به اینکه پویش ارتقای فرهنگ اپارتمان نشینی یک پویش 360 درجه است گفت:این پویش بستری برای حوزه آموزش شهروندی است و در راستای مأموریت های آموزش و ارتقای مشارکت های شهروندی و تحقق شعار تهران؛ شهری برای همه طراحی و تدوین شد.

او با بیان اینکه پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در دو فاز ترویج گری و تسهیلگری اجرا می گردد گفت: قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت مردمی، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و مدیریت و کاهش پسماند محورهای این پویش ، کوشش دارد تا به بسترسازی در زمینه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی یاری کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید