انتها رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان

به گزارش وبلاگ اندورید، سخنگوی شورای نگهبان گزارشی از عملکرد شورا در آنالیز لایحه اصلاح قانون انتخابات و استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

انتها رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان

به گزارش وبلاگ اندورید، عباسعلی کدخدایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

جلسات فوق العاده این شورا در هفته جاری نیز به طور مرتب برای آنالیز طرح اصلاح قانون انتخابات برگزار شده و این جلسات فوق العاده همچنان ادامه دارد. البته ما روز گذشته نیز جلسه فوق العاده ای در این زمینه داشتیم.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است عصر امروز پنجشنبه (27 اردیبهشت) نیز جلسه فوق العاده ای در شورای نگهبان برای آنالیز طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس داشته باشیم.

تاکنون تعدادی از مواد طرح استانی شدن انتخابات مجلس را آنالیز نموده ایم اما هنوز به اتمام نرسیده که محتمل است در سرانجام جلسه امروز آنالیز این طرح به اتمام برسد و ما نظرات خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کنیم.

ایراداتی نسبت به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان وارد شده اما هنوز این ایرادات تنظیم نشده که شامل خلاف شرع و قانون اساسی بوده و همینطور ابهاماتی در این طرح وجود دارد، اما هنوز نمی توان جزئیات آن را اظهار داشت.

شورای نگهبان با اصل استانی شدن انتخابات مجلس مخالفتی ندارد اما روش هایی در طرح فعلی مجلس پیش بینی شده که خلاف عدالت انتخاباتی است و عدالت انتخاباتی را نقض می نماید. البته این طرح حقوق نامزدها. مردم را نیز نقض می نماید البته این طرح حقوق نامزدها و مردم را نیز نقض می نماید که ایراداتی به این طرح از این حیث وارد شده است.

برای این شورا تفاوتی بین استانی شدن و یا شهرستانی شدن انتخابات مجلس وجود ندارد. اگر بتوانیم فرمولی را تعریف کنیم که معایب طرح فعلی را نداشته باشد ما مخالفتی نداریم اما مخالفت ما با روش های این طرح است.

اگر معایب طرح فعلی استانی شدن انتخابات مجلس رفع گردد قطعاً شورای نگهبان با آن موافق است و سعی می کنیم نظرات خود را درباره این طرح پیش از موعد مقرر قانونی 20 روزه به مجلس شورای اسلامی اعلام کنیم.

کدخدایی‬ همچنین در توئیتر نوشت: رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات که در جلسات فوق العاده شورای نگهبان انجام می شد، امروز غروب (پنجشنبه 26 اردیبهشت) به سرانجام رسید. نظر نهایی به زودی اعلام می گردد. متن مصوبه دارای ابهامات چندی است که نیازمند روشنگری از سوی مجلس محترم می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتها رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید