ورود طوفان سهمگین هاگیبیس به توکیو 2 کشته و 60 زخمی برجای گذاشت

به گزارش وبلاگ اندورید، رسیدن سهمگین ترین طوفان 60 سال اخیر ژاپن به سواحل شرقی این کشور، تا کنون 2 کشته و حدود 60 زخمی برجای گذاشته است.

ورود طوفان سهمگین هاگیبیس به توکیو 2 کشته و 60 زخمی برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اندورید، ورود طوفان سهمگین به پایتخت ژاپن دو کشته و حدود 60 زخمی برجای گذاشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این طوفان که نام هاگیبیس بر روی آن گذاشته شده است، روز شنبه به شهر توکیو رسید. این طوفان که وزش باد و بارش های شدید را به دنبال داشته است موجب رانش زمین، طغیان رودها شده است. همزمان شدن احتمال وقوع سیل و مد دریا موجب نگرانی شهروندان پایتخت ژاپن شده است.

اداره هواشناسی ژاپن در پی وقوع این طوفان که در شدت آن از سال 1958 بی سابقه است، هشدار سطح 12 را برای بعضی شهرهای این کشور از جمله توکیو بیان کرد.

یک کارشناس هواشناسی در گفت وگو با تلویزیون ژاپنی ان اچ کی گفت: اقدام فوری مردم جهت حفظ جان خود و بستگانشان امری حیاتی است.

به گفته شبکه بی بی سی، سرعت این باد در نواحی شرقی ژاپن به 225 کیلومتر رسیده است و از 7 میلیون نفر درخواست شده تا منازل خود را ترک نموده و به مکان های امن پناه ببرند.

18 شهریور نیز توفند فاکسای با عبور از سواحل شرقی ژاپن به توکیو رسید و موجب بارش شدید باران، طغیان رودها و لغو بیش از 130 پرواز و تعطیلی ایستگاه های قطار شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ورود طوفان سهمگین هاگیبیس به توکیو 2 کشته و 60 زخمی برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود طوفان سهمگین هاگیبیس به توکیو 2 کشته و 60 زخمی برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید