مرمتگران ایسکارسا از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: خشک سالی، طرح های توسعه شهری و حفاظت از محیط زیست از مهم ترین دغدغه های ما در حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان است.

مرمتگران ایسکارسا از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی این استان امروز دوشنبه 7 آبان در دیدار با مرمت گران ارشد سازمان بین المللی ایسکارسا وابسته به سازمان دنیای یونسکو که به اصفهان سفر نموده اند گفت: خشک سالی، طرح های توسعه شهری و لزوم حفاظت از محیط زیست از جمله مهم ترین دغدغه های ما در حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان به شمار می رود.

او گفت: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از 22هزار اثر واجد ارزش تاریخی شناسائی شده که امروز شما تعداد اندکی از این آثار را در شهر تاریخی اصفهان ملاحظه کردید.

او همچنین گفت: امروزه و با تدابیر به عمل آمده خوشبختانه استان اصفهان از جمله استانهای برتر در حوزه مرمت و حفاظت از آثار تاریخی در کشور به شمار می رود به گونه ای که هم اکنون در پل تاریخی سی و سه پل و همچنین مجموعه دنیای میدان امام اصفهان بیش از دهها کارگاه مرمتی و باحضور تعداد بیشماری از مرمتگران فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از هرگونه پیشنهاد و ایده جدید در حوزه حفاظت و مرمت از آثار تاریخی اصفهان تاکید نمود: هم اکنون دو شهر تاریخی اصفهان و کاشان به واسطه بروز خشکسالی در فلات مرکزی ایران در حوزه حفاظت از آثار تاریخی با تهدیدات زیادی روبرو هستند، با این حال در شهر تاریخی اصفهان جدای از مقوله خشکسالی ما در راستای حفاظت و بهره برداری بهینه از میراث فرهنگی این شهر بزرگ تاریخی ناچاریم تا ملاحظات فراوانی را در حوزه هایی همچون طرحهای توسعه شهری و لزوم حفاظت از محیط زیست نیز در کنار مقوله خشکسالی در نظر داشته باشیم.

او اضافه کرد: لذا با توجه به اجرای طرح های مختلف در شهر اصفهان همچون طرح توسعه مترو که در تغییر رژیم آبهای زیرزمینی اصفهان مؤثر بوده است از هرگونه خلاقیت و ایده های جدید در راستای حفاظت هرچه بهتر از آثار تاریخی خود که بسکمک از آنها در فهرست میراث ملی و حتی میراث دنیای بشریت به ثبت رسیده اند استقبال می کنیم.

در این سفر یک روزه مطابق با برنامه ریزی های به عمل آمده این هیئت با حضور استادان و کارشناسان ارشد مرمت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و دانشگاه های این شهر تاریخی از پل تاریخی سی و سه پل و مجموعه دنیای میدان امام (ره) (نقش دنیا) بازدید به عمل آوردند.

منبع: میراث آریا

به "مرمتگران ایسکارسا از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمتگران ایسکارسا از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید