مقایسه پراید 141 با پژو RD و دوو ریسر

به گزارش وبلاگ اندورید، اگر در جست وجوی پراید 141 هستید، به دلیل عدم فراوری آن، فقط و فقط باید روی کارنموده ها حساب باز کنید. پس بهتر است که این خودرو را با نسخه های کارنموده هم قیمت خودش مقایسه کنیم. شاید مقایسه درون خانوادگی کمی توی ذوق شما بزند، بنابراین از این قیاس پرهیز نموده ایم. در این بخش، سعی نموده ایم تا به مقایسه پراید 141 با پژو RD و دوو ریسر بپردازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک از این خودروها را آنالیز کنیم.

مقایسه پراید 141 با پژو RD و دوو ریسر

مقایسه پراید 141 با پژو RD

طراحی بدنه پژو RD و پراید 141 هردو قدیمی و کسل کننده اند. درواقع، هردو عقبه و پیشینه ای بالای 20 سال دارند و عاری از هرگونه هیجان هستند. اما شاید پراید 141 را به دلیل سایز و فرم لیفت بک، جوان پسندتر و اسپرت تر بدانیم؛ همچنان که سدان های کوچک برای رانندگی در شهر مناسب ترند.

با مقایسه پراید 141 با پژو RD باید گفت که فضای داخلی RD، که از هر جهت مشابه پژو 405 است، وسیع تر و راحت تر به نظر می رسد. صندوق بار نیز در RD عظیم تر است، اما باید درنظر گرفت که کابین پراید، با وجود کوچک بودن ابعاد خودرو، فضایی کافی دارد.

پژو RD در مقایسه با پراید 141 سنگین تر است و همین امر، تأمین ایمنی آن را در سرعت های بالا و خارج از شهر بیش تر و فرمان پذیری آن را بهتر از پراید می نماید، و در کنار موتوری قوی تر، شتاب ثانویه آن را نسبت به پراید بالاتر می برد. یعنی RD در سرعت بالای 100 کیلومتر عملکرد بهتری از خود نشان می دهد و بدنه قوی آن رانندگی در سرعت بالا را راحت تر می سازد، گرچه این مسئله شتاب اولیه آن را کم نموده است. البته نباید نقش جعبه دنده 6 سرعته RD را در ضعف شتاب اولیه اش نادیده گرفت.

با مقایسه پراید 141 با پژو RD در می یابیم که مصرف سوخت پراید مناسب تر از RD است. RD هر 100 کیلومتر 9 لیتر و پراید 6.5 لیتر بنزین مصرف می نماید. حجم موتور آر دی 1.6 لیتر است، با سقف سرعت 175 کیلومتر در ساعت و توان فراوری 80 اسب بخار که به وضوح از موتور 1.3 لیتری پراید قوی تر است.

از نظر کیفیت قطعات و مونتاژ نیز، RD در شرایط بهتری واقع شده است و صدای داخل کابین کم تر از پراید 141 است. اما در بخش استهلاک، پژو RD پُرخرج تر و مستهلک تر ظاهر می گردد و هزینه تعمیر آن نیز بالاتر خواهد بود. اما مسئله ای در تأمین قطعات یدکی ندارد.

مقایسه پراید 141 با دوو ریسر

حال به سراغ مقایسه پراید 141 با دوو ریسر می رویم. دوو ریسر، که مانند پراید 141 ریشه های آمریکایی و کره ای دارد، محصولی قدیمی تر از پراید و مربوط به دهه 90 میلادی است، اما درکل، هم نسل پراید محسوب می گردد. البته می توان گفت که طراحی بدنه آن قدیمی تر از پراید است و جنبه نوستالژیک بیش تری دارد.

با مقایسه پراید 141 با دوو ریسر در می یابیم که استهلاک دوو ریسر باتوجه به سن خودروهای موجود در بازار بالاست و مشکل تأمین قطعات، باتوجه به این که این خودرو در داخل مونتاژ نشده است، نیز وجود دارد. گرچه، اگر قطعات فابریک و جدید روی آن ها سوار گردد، تا مدت ها هیچ هزینه ای برای صاحب خود ندارد، اما درکل، هزینه نگهداری آن در مقایسه با پراید، که تعدادش از ستاره های آسمان در خیابان های ایران بیش تر است، قطعاً پُردردسرتر خواهد بود.

ابعاد عظیم تر دوو ریسر فضای داخلی آن را با وجود سن بالا راحت می نماید و جایگاه های مبله اش، با طراحی خوب، آسایش سرنشینان را فراهم می آورد. همچنین، فضای داخل کابین در دوو ریسر بیش تر است. گرچه، ابعاد کوچک پراید 141 آن را برای استفاده شهری مناسب می سازد. از نظر امکانات و آپشن ها، دوو ریسر با وجود قدمت، چیزی کم از پراید 141 ندارد و شاید از تیپ های ساده تر آن نیز بهتر باشد.

موتور دوو ریسر 1.5 لیتری و دارای 75 اسب بخار قدرت و شتاب 12 ثانیه ای است. سقف سرعت این موتور 170 اسب بخار است. بنابراین، موتور این خودرو نسبت به موتور پراید قوی تر محسوب می گردد. از نظر ایمنی باید گفت که دوو ریسر نیز، خودروی چندان ایمنی نیست و به دلیل ضعف بدنه، یعنی همان مسئله ای که در پراید 141 نیز هست، ستاره ایمنی آن یک است! این مشکل با ترمزهای ضعیف این خودرو تشدید می گردد.

امیدواریم که این مقایسه پراید 141 با پژو RD و دوو ریسر توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از ارزش خرید هر یک از این سه خودرو را در اختیارتان قرار دهد.

درباره پراید 141 بیشتر بخوانید:

  • معرفی پراید 141و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با پراید 141
منبع: دیوار

به "مقایسه پراید 141 با پژو RD و دوو ریسر" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه پراید 141 با پژو RD و دوو ریسر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پراید 141 با پژو RD و دوو ریسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید