معرفی شرکت ایرباس هلیکوپترز

به گزارش وبلاگ اندورید، شرکت ایرباس هلیکوپترز | Airbus Helicopters

وقتی نام ایرباس می آید، همه به یاد شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس می افتند و تصویر یک هواپیمای بزرگ غول پیکر در ذهنشان نقش می بندد در حالی که ایرباس تنها هواپیما و یا ماشین نمی سازد بلکه این شرکت بزرگ، دارای شرکتی زیر مجموعه به نام شرکت ایرباس هلیکوپترز است که به طراحی و ساخت انواع هلیکوپترها مشغول می باشد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شرکت ایرباس هلیکوپترز را بهتر بشناسیم.

معرفی شرکت ایرباس هلیکوپترز

همه چیز درباره شرکت ایرباس هلیکوپترز

نام ایرباس تنها محدود به شرکت هواپیما سازی ایرباس نمی شود بلکه این اَبَر شرکت هواپیماسازی، شرکت هواپیماسازی ایرباس هلیکوپترز را نیز دارد. این شرکت قبل از این که یک شرکت هلیکوپترسازی باشد در واقع شرکتی است که در زمینه فرآوران هوا و فضا فعالیت می کند. این شرکت یکی از اصلی ترین شرکت های ساخت و طراحی هلیکوپتر در جهان است که از ادغام چند شرکت مهم هلیکوپترسازی تشکیل شده است. بگذارید تا راحت تر بگوییم!

امروزه بیشتر هلیکوپترهایی که می بینید، ساخت ایرباس هلیکوپترز هستند و سازه های این شرکت بازار را اشباع نموده اند. بالاتر اشاره کردیم که این شرکت از ادغام چندین شرکت مختلف در هم به وجود آمده است. دو شرکت بسیار مهم دایملربنز و همچنین آئوراسپشیال فرانسوی از جمله شرکت هایی هستند که از قبل در این زمینه فعال بوده اند و حال تحت نام ایرباس هلیکوپترز فعالیت می نمایند. البته این نکته را باید بگوییم که با این که این 2 شرکت در سال 1992 ادغام شدند اما، در سال 2014 میلادی بود که نام ایرباس هلیکوپترز ثبت جهانی شد. دفتر مرکزی این شرکت در جنوب فرانسه و کارخانه های آن در فرانسه، اسپانیا و آلمان قرار دارند. با تمام این اوصاف، این شرکت تنهاسازنده ایرباس برای هلیکوپترها است.

در حال حاضر نیز با توجه به آنالیز های اجرا شده شرکت ایرباس هلیکوپترز یکی از 3 فراورینماینده برتر هلیکوپتر در جهان است. در این شرکت انواع و اقسام هلیکوپترهای مختلف اعم از جنگی و غیر جنگی فراوری می شود. در حال حاضر این شرکت از زمان آغاز فعالیتش تا به الان بیش از هزاران هلی کوپتر را به بازار داده است که بیش از 140 کشور مشتری آن بوده اند.

محصولات شرکت ایرباس هلیکوپترز

  • بالگرد ترابری تاکتیکی NH 90
  • یوروکوپتر EC 135
  • EC 145
  • یوروکوپتر EC 120
  • کاراکال EC 725
  • پانتر AS 565
  • سوپریوما AS 532
  • EC 155
  • AS 350
  • یوروکوپتر تایگر
  • سوپر پوما EC 225
  • AS 350

مختصری درباره شرکت های ادغام شده در شرکت ایرباس هلیکوپترز

  • شرکت آئروسپاسیال | Aérospatiale

بیایید تا کمی هم درباره 2 شرکت مهمی که در راه به وجود آمدن شرکت ایرباس هلیکوپترز دخیل بوده اند، بدانیم. اولین شرکتی که درباره آن صحبت خواهیم کرد، شرکت آئور اسپیسیال است. این شرکت فرانسوی در واقع در زمینه فراوریات نظامی هوایی فعالیت می نموده است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس نهاده شده است، مدت زمانی است که به مجموعه شرکت های ایرباس هلیکوپترز پیوسته است و فراوریاتش به نام این شرکت است. البته قبل از این که ایرباس مالکیت کامل این شرکت را به دست بیاورد، این شرکت فرانسوی با شرکت های مختلفی وارد کار و معامله شد اما در نهایت در طی قراردادی همه دارایی های شرکت آئورسپسیال به نام ایرباس شد.

  • شرکت دایملر بنز | Daimler-Benz

دومین شرکتی که می خواهیم در این زمینه به شما معرفی نماییم، شرکت آلمانی دایملر بنز است. شاید تا به الان از نام بنز این شرکت متوجه شده باشید که این شرکت در اصل یک شرکت خودروسازی بوده است که در کنار آن در زمینه ساخت تجهیزات هوایی و دریایی نیز فعالیت می نموده است. این شرکت آلمانی خود در سال 1926 میلادی از ادغام دو شرکت دیگر به وجود آمده است. این شرکت قبل از این که با شرکت ایرباس ادغام شود، یکی از زیر مجموعه های شرکت مرسدس هم بوده است. پس از ادغام شدن های مختلف این شرکت با شرکت های مختلف، بالاخره این شرکت پس از یک دوره برشکستگی با توسط شرکت کرایسلر خریداری شد و پس از تغییر نام آن، به مجموعه شرکت ایرباس هلیکوپترز پیوست.

مختصری درباره شرکت هواپیماسازی ایرباس

از آن جایی که شرکت ایرباس هلیکوپترز یکی از زیر ساخه های شرکت هواپیماسازی ایرباس است، مختصری درباره این شرکت نیز برای شما می نویسیم. شرکت ایرباس شرکتی تک مالکیتی نیست بلکه در واقع شرکتی چند ملیتی اما تحت لوای قاره اروپاست. این شرکت هواپیماسازی که یکی از رقبای اصلی بوئینگ است، زمانی به وجود آمد که در اثر جنگ های جهانی کل زیرساخت تاسیسات هوایی و تکنولوژی پرواز اروپا از بین رفته بوده است. این شرکت در سال 1966 میلادی با ائتلاف 3 شرکت آلمانی، انگلیسی و فرانسوی به وجود آمده است. اولین هواپیمای ساخت این شرکت که بسیار مورد اقبال مشتریان نهاده شد، هواپیمای A300 بود که 320 نفر در خود ظرفیت داشت. در سال 1970 بود که ایرباس به صورت یک رقیب جدی با خیلی از هواپیماسازی ها مخصوصا بوئینگ وارد صحنه رقابت شد..

کارشناسان درباره روند رشد و پیشرفت شرکت هواپیماسازی ایرباس این گونه می گویند که این شرکت در ابتدا روند آهسته و کندی را داشته اما با معرفی هواپیمای معروف آ 300 خود، نظر بسیاری از هواپیمایی های جهان را به خود جلب نموده است. البته این بدان معنا نیست که این شرکت قبل از ارائه این مدل از هواپیما، در جهان نماینده ای نداشته است. تا سال 1971 میلادی، 81 فروند هواپیما از این شرکت در سراسر جهان در آشیانه پروازی داشتند. البته این رقم در حال حاضر تنها مختص به یک شرکت هواپیمای معمولی در جهان است!

منبع : airbus.com

منبع: الی گشت

به "معرفی شرکت ایرباس هلیکوپترز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت ایرباس هلیکوپترز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید