مصرف بستنی مفید یا خطرناک؟

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران (پانا) - رژیم غذایی منحصر به بستنی می تواند انسان را زنده نگه دارد اما سرشار از قند و چربی است که می تواند منجر به بیماری قلبی و دیابت گردد.

مصرف بستنی مفید یا خطرناک؟

به گزارش آنا، مواد تشکیل دهنده بستنی شامل شیر، شکر، خامه و تخم مرغ می گردد. در هر 100 گرم بستنی وانیلی حدود 200 کالری وجود دارد، بنابراین اگر فردی بخواهد تنها با مصرف بستنی زنده بماند باید روزی یک کیلو بستنی بخورد. با این حال یک کیلو بستنی حدود 30 گرم پروتئین در روز به بدن می رساند که اندازه کمی به شمار می رود اما شیر و تخم مرغ تمام آمینو اسیدهای مورد ضروری بدن انسان را تامین می نمایند.

بعلاوه تخم مرغ و شیر حاوی ویتامین های آ و دی و بیشتر ویتامین های بی هستند بنابراین می توان با مصرف بستنی در طعم های مختلف باقی ویتامین های مورد احتیاج بدن را نیز تامین کرد. برندهای ممتاز بستنی به جای عصاره های طعم دهنده معمولا شامل پوره میوه واقعی و آجیل هستند، بدین ترتیب می توان ویتامین سی و ای را نیز به بدن رساند. با این حال رژیمی که تنها شامل مصرف بستنی در طعم های مختلف می گردد، اندازه زیادی چربی اشباع و قند را وارد بدن می نماید. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. بنابراین شاید بتوان با مصرف تنها بستنی زنده ماند اما این روش استراتژی غذایی مفیدی برای انسان به شمار نمی رود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مصرف بستنی مفید یا خطرناک؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف بستنی مفید یا خطرناک؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید