لندن مجبور شد آثار تاریخی بنین را به نیجریه بازگرداند

به گزارش وبلاگ اندورید، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، لندن مجبور شد آثار تاریخی بنین را به نیجریه بازگرداند.

لندن مجبور شد آثار تاریخی بنین را به نیجریه بازگرداند

مسئولان موزه هورنیمان اعلام کردند 72 گنجینه تاریخی بنین از جمله برنزهای بنین را به نیجریه باز می گردانند.

متولیان این موزه که در لندن واقع شده است، همگی با واگذاری مالکیت این آثار تاریخی به دولت نیجریه موافقت کردند.

به این ترتیب موزه هورنیمان به نخستین موسسه ای تبدیل می گردد که به وسیله دولت بریتانیا تاسیس شده و گنجینه هایی را که به وسیله نیروهای بریتانیا در سال 1897 از بنین غارت شده اند به نیجریه باز میگرداند.

حدود 10,000 اثری که در جریان هجوم به بنین غارت شده اند در 165 موزه و بسیاری از مجموعه های خصوصی سراسر دنیا نگهداری می شوند. موزه بریتانیا در لندن از 900 اثر تاریخی بنین نگهداری می نماید و بزرگترین مجموعه آثار بنین در دنیا را در اختیار دارد.

هفته گذشته نیز دانشگاه های آکسفورد و کمبریج اعلام کردند بیش از 200 اثر تاریخی بنین را باز می گردانند.

دولت نیجریه در ماه ژانویه خواهان استرداد آثار تاریخی غارت شده بنین شد. مقام های این کشور قصد دارند آثاری که بازگردانده می شوند را در موزه هنرهای آفریقای غربی نگهداری نمایند. این موزه در سال 2025 افتتاح خواهد شد.

پرفسور دن هیکس استاد رشته باستان شناسی معاصر دانشگاه آکسفورد تصمیم موزه هورنیمان برای بازگرداندن این آثار تاریخی را بی نهایت پراهمیت توصیف کرد. این استاد دانشگاه در کتابی که با عنوان موزه های بریتانیا منتشر نموده، 165 موسسه را به عنوان محل نگهداری برنزهای بنین شناسایی نموده است. هیکس معتقد است تصمیم موزه هورنیمان برای بازگرداندن این آثار فشار بر موزه بریتانیا را برای تغییر دادن موضعش درباره استرداد برنزهای بنین افزایش می دهد.

مسئولان موزه بریتانیا در مقابل درخواست ها برای بازگرداندن 900 اثر تاریخی متعلق به بنین که در مجموعه این موزه نگهداری می گردد، همیشه مقاومت نموده اند.

منبع: همگردی

به "لندن مجبور شد آثار تاریخی بنین را به نیجریه بازگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن مجبور شد آثار تاریخی بنین را به نیجریه بازگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید