سودان، حمدوک امروز به قاهره می رود

به گزارش وبلاگ اندورید، نخست وزیر دولت انتقالی سودان امروز به قاهره می رود تا با مقامات بلندپایه مصری درخصوص گسترش روابط دوجانبه به گفت وگو بنشیند.

سودان، حمدوک امروز به قاهره می رود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اندورید، مصر ریاست دوره ای اتحادیه آفریقا را به عهده دارد. این اتحادیه نقش برجسته در تحولات سودان ایفا کرد. میانجیگری اتحادیه آفریقا و اتیوپی سبب شد تا اعلامیه توافقنامه قانون اساسی به امضای معارضان و نظامیان سودانی برسد که به دنبال آن، دولت انتقالی خارطوم تشکیل شد. به دنبال تشکیل این دولت، رئیس جمهور مصر رسما از نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم دعوت کرد تا به قاهره سفر کند.

وزیر مشاور نخست وزیری سودان گفت: عبدالله حمدوک برای تقویت روابط سودان با مصر امروز به قاهره می رود تا با مقامات مصری درباره گسترش روابط دو جانبه به گفت وگو کند.

عمر بشیر ماتیس با اشاره به دعوت رئیس جمهور فرانسه از نخست وزیر دولت انتقالی سودان برای سفر به پاریس گفت: دیدار حمدوک از فرانسه به وقت دیگری موکول شده است.

کاخ الیزه دوشنبه 25 شهریور ماه اظهار داشت که رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه (فردا) ساعت 10 صبح با عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی سودان در پاریس دیدار و گفت وگو خواهد نمود، اما منابع موثق به روزنامه سودان تریبون گفتند: رئیس جمهور فرانسه دیروز از خارطوم خواست تا سفر نخست وزیر دولت انتقالی سودان به وقت دیگری موکول گردد. ماکرون ترجیح می دهد که دیدار او با حمدوک پس از نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام گردد.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل 27 سپتامبر (5 مهر ماه) در نیوریوک برگزارمی گردد و قرار است عبدالله حمدوک در راس یک هیئت بلندپایه سودانی در این نشست شرکت و در آن سخنرانی کند. نخست وزیر دولت انتقالی سودان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات کشورهای مختلف دنیا دیدار و گفت وگو کرد.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: نخست وزیر دولت انتقالی به مقامات بلندپایه سازمان های بین المللی در خارطوم اطلاع داده است، در نشست آب و هوای سازمان ملل که در 23 سپتامبر در نیوریوک برگزار می گردد، شرکت خواهد نمود.

به نوشته همین روزنامه سودانی، سفیر ایتالیا در خارطوم با نماینده سازمان بهداشت دنیای در سودان تفاهمنامه ای را امضا کرد که بر اساس آن ایتالیا یک میلیون و 500 هزار یورو برای مبارزه با سوء تغذیه سودانی ها در اختیار این سازمان دنیای قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سودان، حمدوک امروز به قاهره می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، حمدوک امروز به قاهره می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید