سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری جنرال موتورز برای فراوری خودروی برقی

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از رویترز، جنرال موتورز پیشنهاد نموده یک کارخانه ساخت باتری 2.5 میلیارد دلاری در نزدیکی لنسینگ با همکاری ال جی بسازد.

سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری جنرال موتورز برای فراوری خودروی برقی

بزرگترین خودروساز ایالات متحده به طور جداگانه در حال آنالیز صرف هزینه 2 میلیارد دلاری برای نوسازی کارخانه مونتاژ خودرو در شهر اوریون در شمال دیترویت برای عرضه ساخت نسل بعدی خودروهای الکتریکی است.

مجموع سرمایه گذاری های مذکور از 4 میلیارد دلار فراتر می رود. کارخانه ساخت باتری جنرال موتورز موجب اشتغال 1700 نفر تا سال 2028 خواهد شد. انتظار می رود شورای شهر لنسینگ این پیشنهاد را روز دوشنبه آنالیز کند.

در پی انتشار این خبر ارزش سهام جنرال موتورز در معاملات بعد از ظهر دیروز با 4.8 درصد افزایش به 62.50 دلار به ازای هر سهم رسید. قانونگذاران استانی در میشیگان در کوشش برای تصویب سریع طرح هایی هستند تا توانایی استان مذکور را برای جذب سرمایه گذاری های نو به منظور فراوری خودروهای الکتریکی و انواع باتری تقویت نمایند.

در ماه سپتامبر، شرکت فورد، استان های کنتاکی و تنسی را به جای استان میشیگان برای فراوری انواع باتری نو و خودروهای الکتریکی انتخاب کرد. فورد و شریک کره ای اش SK Innovation اعلام کردند 11.4 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه مونتاژ خودروی F-150 برقی و سه کارخانه باتری سرمایه گذاری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری جنرال موتورز برای فراوری خودروی برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری جنرال موتورز برای فراوری خودروی برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید