سامسونگ از 4 سنسور دوربین جدید رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ اندورید، سامسونگ طی 2 سال گذشته از چندین سنسور دوربین باکیفیت رونمایی نموده که نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد. حالا این شرکت 4 سنسور دوربین جدید معرفی نموده که به لطف داشتن پیکسل های کوچکتر، نسبت به نسل قبلی خود اندازه کوچکتری دارند و این موضوع برای سازندگان گوشی ها مزیت مهمی محسوب می گردد.

سامسونگ از 4 سنسور دوربین جدید رونمایی کرد

این سنسورها با نام 108MP ISOCELL HM2 ،64MP ISOCELL GW3 ،48MP ISOCELL GM5 و 32MP ISOCELL JD1 از پیکسل های مبتنی بر اندازه 0.7 میکرون بهره می برند. برای مقایسه باید بگوییم که سنسورهای قدیمی ISOCELL دارای رزولوشن مشابه از پیکسل های 0.8 میکرون استفاده می نمایند. به گفته سامسونگ، این سنسورها در مجموع 15 درصد کوچکتر هستند و طول آن ها 10 درصد کاهش پیدا نموده است. اندازه کوچکتر این سنسورها دست فراورینمایندگان را برای طراحی گوشی ها بازتر می نماید.

احتمالا می دانید که هرچقدر اندازه پیکسل ها بزرگتر باشد، کیفیت عکس هم بهبود پیدا می نماید. سامسونگ برای اینکه کاهش اندازه پیکسل تأثیر منفی بر کیفیت تصاویر نداشته باشد، فناوری های ISOCELL Plus و Smart-ISO را برای این پیکسل ها بهینه سازی نموده است. ISOCELL Plus نور دریافت شده در پیکسل را با استفاده از یک ساختار دیوار مانند حفظ می نماید و Smart-ISO هم به طور هوشمندانه مقدار ISO یا همان حساسیت را تنظیم می نماید تا نور ورودی به طور کامل استفاده گردد. در ادامه به مشخصات این 4 سنسور می پردازیم.

  • ISOCELL HM2: این سنسور جانشین ISOCELL HMX و ISOCELL HM1 محسوب می گردد از اندازه 1/1.52 اینچ و رزولوشن 108 مگاپیکسلی بهره می برد. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به ترکیب پیکسل 3 در 3، فوکوس اتوماتیک Super PD و امکان فیلم برداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه اشاره کنیم.
  • ISOCELL GW3: این یک سنسور 1/1.97 اینچی با رزولوشن 64 مگاپیکسلی است. ضمناً نباید فناوری ترکیب پیکسل 2 در 2 و امکان فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم.
  • ISOCELL GM5: این سنسور برای استفاده در دوربین های اولترا واید و تله فوتو ساخته شده و از فناوری ترکیب پیکسل 2 در 2 و رزولوشن 48 مگاپیکسلی بهره می برد. این سنسور از فناوری جدید مربوط به HDR بهره می برد که منجر به افزایش سرعت این فرایند و بهبود مصرف انرژی می گردد. دوربین های تله فوتو مبتنی بر آن می توانند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را ضبط نمایند که برای دوربین های اولترا واید سرعت آن به 120 فریم در ثانیه هم می رسد.
  • ISOCELL JD1: این سنسور دوربین سامسونگ مانند GM5 از فناوری جدید مربوط به HDR پشتیبانی می نماید. از دیگر مشخصه های آن می توانیم به رزولوشن 32 مگاپیکسل، ترکیب پیکسل 2 در 2 و فیلم برداری 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه اشاره کنیم.

در حال حاضر سامسونگ فراوری انبوه سنسورهای ISOCELL HM2، ISOCELL GW3 و ISOCELL JD1 را آغاز نموده ولی فقط نمونه های ISOCELL GM5 را در اختیار شرکت ها قرار داده است و فراوری انبوه آن هنوز آغاز نشده است. گفته می گردد اولین گوشی های مجهز به این سنسورها اواخر امسال میلادی راهی بازار می شوند.

  • چرا اندازه سنسور دوربین اهمیت زیادی دارد؟

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از 4 سنسور دوربین جدید رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از 4 سنسور دوربین جدید رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید