دبیر کل ناتو تا 2022 ماندنی شد

به گزارش وبلاگ اندورید، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو از ادامه فعالیت ینس استولتنبرگ به عنوان دبیر کل این سازمان تا سال 2022 میلادی خبر داده است.

دبیر کل ناتو تا 2022 ماندنی شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اندورید به نقل از رویترز، ناتو روز پنجشنبه اعلام نمود: دوره فعالیت ینس استولتنبرگ به عنوان دبیر کل این سازمان تا سال 2022 میلادی تمدید می گردد.

این مساله موجب می گردد تا نخست وزیر سابق نروژ یکی از کسانی گردد که طولانی ترین دوره خدمت و فعالیت را به عنوان دبیر کل ناتو تجربه خواهد نمود.

استولتنبرگ 60 ساله از اکتبر 2014 میلادی به دبیر کلی ناتو انتخاب شده است.

دیپلمات های مطلع بر این باورند که استولتنبرگ از محبوبیت زیادی در بین کشورهای عضو ناتو به خصوص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخوردار است، استولتنبرگ نقش مهمی در افزایش هزینه های دفاعی اروپا داشته است.

29 کشور عضو ناتو با انتشار بیانیه ای اعلام نمودند: کشورهای متحد و هم پیمان در ناتو حمایت خود را از ادامه فعالیت های دبیر کل و مدرنیزه کردن ناتو اعلام می نمایند.

اگر استولتنبرگ تا سال 2022 میلادی در این سمت باقی بماند، دومین دبیر کل ناتو خواهد بود که طولانی ترین زمان را در این سمت سپری نموده است. پیش از این ژوزف لونز وزیر خارجه سابق هلند طی سال های 1971 تا 1984 میلادی دبیر کل ناتو بوده و بیشترین سابقه را در این سمت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دبیر کل ناتو تا 2022 ماندنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل ناتو تا 2022 ماندنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید