خبرنگاران گزارش می دهد؛ هکر رشد شوید و کسب و کارتان را بی چون و چرا بالا بکشید

به گزارش وبلاگ اندورید، برای افزایش فروش محصول خود در دنیای الکترونیک راه های زیادی وجود دارد، یکی از راه های تضمین شده هک رشد است.

خبرنگاران گزارش می دهد؛ هکر رشد شوید و کسب و کارتان را بی چون و چرا بالا بکشید

به گزارش خبرنگار ، شاید بارها بدون آنکه بدانید برای کسب و کار خود از ترفند هک رشد استفاده نموده باشید. شاید بگویید هزینه بکارگیری این شاخه از بازاریابی را نداشته اید و چگونه ناخود مطلع از آن استفاده کردید.

باید بدانید در حال حاضر هک رشد برای همه قابل استفاده بوده و یاریی است تا به یک ایده و ذهنیت صحیح در زمینه پیشرفت کسب و کارتان برسید.

هک رشد یک سبک از بازاریابی است که در آن تمامی تاکتیک ها در جهت ساخت و پیشرفت سریع یک کسب و کار به کار گرفته می گردد.این شاخه از بازاریابی برعکس بازاریابی سنتی هزینه زیادی احتیاج ندارد و همچنین دیگر احتیاجی به تبلیغات چاپی و بنر برای گسترش تجارتتان ندارید.

آنالیز داده ها، بازاریابی محتوایی در محتوای سایت ها، و توجه به فاکتورهای مهم برای موتورهای جستجو مواردی رایج از تاکتیک های هک رشد هستند اما بیایید به تعریف ویکی پدیا از هک رشد بپردازیم تا جوانب آن را به طور کلی آنالیز کنیم.

هک رشد چیست؟

* فرآیند آزمایش و تجربه سریعِ شیوه های کارآمد رشد کسب و کار در حوزه های بازاریابی و توسعه محصول. هک رشد یا خلق رشد به مجموعه ای از آزمایش ها و اقدامات معمول و هم غیرمعمول بازاریابی گفته می گردد که با هدف رشد دادن یک کسب وکار انجام می شوند.

اما در یک جمله میتوان تعریف کتابی را کنار گذاشت و به اصل مطلب پی برد:

هک رشد یعنی میانبر زدن از شیوه های معمول بازاریابی و جلب کاربر، به شیوه هایی سریع تر، کارآمدتر و کم هزینه تر.

هکر رشد جایگزینی برای بازاریاب نیست:

کسی که کار هک رشد را انجام می دهد بهتر یا بدتر از بازاریاب نیست. این فرد تنها توجهش به این است که تجارت را به گونه ای ابتکاری و کم هزینه ای رشد دهد.هر قدم این فرد در جهت سازندگی و درآمدزایی بیشتر کارآفرینان است.

در هک رشد سعی می گردد بدون هیچ واسطه ای محصول خود را به کاربران نشان دهند و خود تبلیغی برای فروش گردد و این همان ویژگی موثری است که محصولات می توانند در جهت خلق رشد خود استفاده نمایند و هکر رشد تنها پتانسیل آنها را از بالقوه به بالفعل تبدیل می نماید.

مجری و مشاور سئو در مصاحبه با خبرنگار گفت: هکرهای رشد معمولا چند زبانه هایی هستند که می توانند بین تیم های فنی، مارکتینگ، روانشناسی و محصول ،مترجم باشند.این سیستم با قرار دادن اطلاعات در کنار یکدیگر به چند برابر کردن سوددهی می پردازد.

وی ادامه داد: هر بخشی از یک کسب و کار به زبان خاصی به فعالیت خود ادامه می دهند و این هکر رشد است که می تواند مبتنی بر الگوریتم معین شده ای تیم بیزینسی را به یکدیگر متصل نمایند.

اضافه کرد: هکرهای رشد روش های متداولی برای انجام رشد سریع کسب و کار در دستور کار خود دارند برای مثال: استراتژی فراوری محتوا،روابط عمومی باهوش و روش های غیر متداول و نارایجی چون حقه زدن به مشتری.

انواع تکنیک های هک رشد:

تست های A/B:

تست A/B به شما یاری می نماید تا بهترین رابط و تجربه کاربری را برای وب سایت یا اپلیکیشن خود انتخاب کنید. در حقیقت، در این تست شما سعی می کنید با شناخت رفتار مخاطب، بهترین تجربه کاربری را به او ارائه دهید

تحلیل بازخوردها:

اگر بخشی از خروجی یک سیستم، بر روی ورودی آن تاثیر بگذارد، اصطلاحاً می گوییم که این سیستم از محیط، بازخورد یا فیدبک (Feedback) می گیرد.با تحلیل موارد بدست آمده میتوان برنامه ریزی مناسبی برای آینده کسب و کار خود داشت.

آنالیز سئوی سایت:

با این ویژگی میتوانید وضعیت سایت خودتان را دریابید و رتبه مناسبی به آن تخصیص دهید.

بازاریابی ایمیل:

اساساً ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنگامی رخ می دهد که یک کسب و کار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد می فرستد

تهیه لیست ایمیل:

ساخت لیست ایمیل در بین کاربران از مطلوب ترین روش ها برای ارتباط با بازدیدنمایندگان و افزایش بازدید از سایت است

فعالیت در شبکه های اجتماعی:

نتیجه برنامه داشتن در اداره شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک، گوگل پلاس، تویتر و ...، تعامل و درگیر شدن مشتریان شما با محتوا و دیگر کانال های شما مثل وب سایت شما شده، وفاداری را تشویق می نماید و در نهایت منجر به فروش می گردد.

قدم هایی مهم برای اجرای هک رشد استارتاپ

توسعه مداوم محصول

محصول خود را همیشه توسعه دهید تا به نزدیک ترین چیزی تبدیل گردد که بازار هدف آن را میخواهد هکرهای رشد به این بازار بازار محصول مناسب می گویند.داشتن محصولی برتر در عرصه رقابت که با تقاضا روبروست به معنی داشتن برگ برنده در برابر سایر رقبا است.

معین اهداف خاص

معین اهداف خاص از دیگر کارهایی است که باید برای انجام دریافت استراتژی هک رشد موفق انجام داد. اهداف خود را به تارگت های کوچک تقسیم کنید تا پیشرفت خود را دقیق تر نظارت کنید و بتوانید بهتر آن را تحلیل و آنالیز کنید.

پیاده سازی روش های ردیابی نتایج

روش های ردیابی نتایج کار مهم دیگری است که باید در استراتژی هک رشد خود جای داد, چرا که تکنیک هک رشد و روش های آن سیستمی مبتنی بر داده و اطلاعات است و شما می توانید پیگیری آمار شبکه های اجتماعی درباره محصول خود و یا حتی با استفاده از تعداد کلیک هایی که بر روی لینک جاسازی شده از محصول شما در محتوایی ردیابی کنید که محبوبیت کالا و خدمات شما در جامعه به چه میزان است و چگونه می توانید پیشروی و پیشرفت آن را افزایش دهید.

تست رایگان محصول

از دیگر روش های تکنیک هک رشد به خصوص در عرصه دیجیتال تست تمامی جنبه های محصول با مشتری است و اینگونه می توان جنبه های ناکارآمد را حذف و نقاط قوت را افزایش داد. این استراتژی هک رشد این گونه به کار گرفته می گردد که ما به کاربران و مشتریان اجازه می دهیم که بصورت رایگان محصول و خدمات ما را تست نموده و نظر دهند و یا حداقل پایین تر از بهای تمام شده محصول و خدمات آن را بخرند در این صورت تعداد زیادی نظر و پیشنهاد های جدید را جمع آوری نموده اید که نه تنها در ابتدای کار بلکه در آینده کسب و کار ما نیز کارایی خواهند داشت.

استفاده از بازخورد های مشتریان

آخرین تکنیک هک رشد استفاده از بازخوردهایی است که از مشتریان برای توسعه محصول خود گرفتید. اهداف خاصی را معین کنید و روش های ردیابی نتایج را بکار ببرید و باز از مشتریان نظر بخواهید به عبارت دیگر در آخرین قدم از این استراتژی هک رشد باید با استفاده از نتایج و بازخوردهای گرفته شده از مشتری برگردید به گزینه اول و دوباره آغاز کنید.این چرخه عامل کلیدی موفقیت بوده است.

فعال سازی کاربران

شاید با خود بیندیشید این قدم ها را برداشتید ولی اکنون احتیاجمند فردی هستید که شما را به گونه ای حقیقی در راه رشد کسب و کارتان قرار دهد. در این مرحله تاکتیک های فعال سازی کاربران در هک رشد را باید بیاموزید.

به دست آوردن بازدید نماینده برای محصول کار آسانی است اما شما تنها به بازدید نماینده احتیاج ندارید.تا به اینجا فقط راهی پیدا نموده اید که آنها را به و ب سایت خود بکشانید، اما اگر تمام هنر شما همین است پس بدانید که این بازدیدنماینده ها با احتمال بسیار بالایی به محض ورود به وب سایت، از آن خارج می شوند. هدف اصلی شما باید فعال سازی کاربران و بازدیدنماینده ها باشد.

فعال سازی (Activation)، به معنای وادار کردن بازدیدنمایندگان به انجام اقدامی است که شما آنها را به سمت آن اقدام راهنمایی می کنید.

فعال سازی کاربران، فقط به معنای کلیک های تصادفی و بی هدف در محصول یا وب سایت شما و سپس، خروج از صفحه بازاریابی محصول نیست. فعال سازی یعنی بازدیدنمایندگان کاری را انجام دهند که شما از قبل برایشان در نظر گرفته اید، کاری که در راستای پیشبرد اهداف شما است.

دقیقا با چه کارهایی کاربران را فعال در راستای پیشبرد اهداف می کنیم؟

  • دریافت ایمیل بازدیدنماینده
  • ایجاد حساب کاربری
  • خواندن محتوا
  • نظر دادن درباره مطلبی
  • همرسانی (به اشتراک گذاشتن) مطلبی
  • خریدن محصول یا محتوایی
  • پر کردن یک فرم
  • تماشای یک محتوا
  • تعامل با دیگران

استفاده از هرکدام از این موارد به محصول و راه و روش خاص شما در بازاریابی بستگی دارد اما آخرین کلام که می تواند به شما در به دست آوردن هدفتان یاری کند نگاهی متفاوت و بدیع به اهداف خود و از طرفی دیگر بکارگیری کامل مطالب عنوان شده است. اشکالی ندارد اگر به مسئله ای برخوردید از کارشناس متخصص در این زمینه یاری بگیرید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

گزارش از ساراکیا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خبرنگاران گزارش می دهد؛ هکر رشد شوید و کسب و کارتان را بی چون و چرا بالا بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش می دهد؛ هکر رشد شوید و کسب و کارتان را بی چون و چرا بالا بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید