حضور مجازی در نمایشگاه های بین المللی گردشگری

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی: زمینه حضور و آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه های بین المللی پیش رو فراهم شده است.

حضور مجازی در نمایشگاه های بین المللی گردشگری

صداوسیما: به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: پیرو برگزاری نشست هم اندیشی شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی و مصوبات اجرایی مربوطه، زمینه حضور و آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه های بین المللی پیش رو فراهم شده است.

آقای محمد قاسمی اضافه کرد: با برگزاری نشست هم اندیشی شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجیکه با هدف تصمیم گیری پیرامون شرکت در نمایشگاه های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان تمامی تشکل های گردشگری کشور و شرکت مادرتخصصی گردشگری تشکیل شد و بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور، زمینه لازم برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه های خارجی پیش رو فراهم شد.

او بیان کرد: با توجه به این که برگزاری نمایشگاه های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتا جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده برای دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه های مجازی ویژه متقاضیان حضور در رویداد های پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه ها می توانند برای معرفی محصولات و ظرفیت های خود از آن بهره بگیرند به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در خصوص امکان مشارکت غرفه داران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد -آنگونه که در نمایشگاه های فیزیکی پیشین در قالب پاویون ملی صورت می گرفت نیز در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین با نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.

او همچنین از همکاری مستمر وزارت، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران به منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در رویداد های پیش رو خبر داد.

آقای قاسمی در در ادامه اظهار کرد: بنا بر مصوبات شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویداد های بین المللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تأیید ستاد ملی کرونا در اسفندماه سال جاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد، استفاده شود و راه اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.

او یادآور شد: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه های مجازی بین المللی می تواند یکی از اقدامات تضمین کننده رونق گردشگری بین المللی کشور پس از فروکش کردن بیماری کرونا باشد، چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می کند، بلکه باعث می شود تا نام ایران به عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پسا کرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.

منبع: توریسم آنلاین

به "حضور مجازی در نمایشگاه های بین المللی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مجازی در نمایشگاه های بین المللی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید