توقف در پرواز بهتر است یا پرواز بدون توقف

به گزارش وبلاگ اندورید، آیا قصد یک سفر طولانی مدت با هواپیما را دارید؟ برای سفر خود، بلیط هواپیمایی با توقف در پرواز یا بدون آن را ترجیح می دهید؟ آیا انواع پرواز بر اساس توقف در پرواز را می شناسید؟ در این مقاله شما را با انواع پرواز ها آشنا می کنیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

توقف در پرواز بهتر است یا پرواز بدون توقف

پرواز بدون توقف

اگر می خواهید سفری بدون اتلاف وقت و بدون توقف در پرواز به مقصد مورد نظر داشته باشید و اگر از جمله مسافرانی هستید که در برنامه سفر خود زمانی تعیین را برای رسیدن به مقصد برای خود پیش بینی نموده اید که در صورت تحقق نیافتن آن دچار مشکل خواهید شد، باید بلیطی برای پرواز بدون توقف تهیه کنید. این پروازها بدون اینکه هیچ توقفی در راستا داشته باشند، مسافران را به مقصد می رسانند. اما ضروری است بدانید که قیمت بلیط این پروازها به علت نداشتن توقف در پرواز و صرفه جویی در وقت، نسبت به انواع دیگر پروازها گران تر است. طول مدت سفر با هواپیما در بعضی از پروازها بسیار طولانی است. نمونه هایی از سفرهای هواپیمایی چهارده یا پانزده ساعته بدون توقف در پرواز در جهان صورت گرفته و می گردد. مانند پرواز هایی که از لس آنجلس آمریکا به ملبورن استرالیا انجام می گردد یا از نیویورک به مقصد پکن رفته است.

پرواز مستقیم یا توقف در پرواز

شاید تصور کنید پرواز مستقیم همان پرواز بدون توقف است. نام این پرواز می تواند شما را به اشتباه بیندازد. در واقع باید بدانید برخلاف پروازهای بدون توقف، پرواز مستقیم، یک پرواز با توقف است. علت نامگذاری این پرواز به پرواز مستقیم مربوط به شماره پرواز می باشد که تا رسیدن به مقصد تغییری نمی نماید. در واقع در تعریف پرواز مستقیم باید گفت پروازی است که از شروع تا خاتمه سفر به وسیله یک شرکت هواپیمایی صورت می گیرد و دارای یک شماره پرواز و یک هواپیما است که معمولاً در یک یا چند نقطه، توقف در پرواز دارد. مثل پرواز های مستقیم تهران به زاهدان که در دو شهر کرمان و اصفهان توقف می نماید یا پرواز تهران به توکیو که در شهر پکن توقف در پرواز دارد.

پرواز اتصالی

پروازهای اتصالی نیز نوع دیگری از پروازها هستند که نه تنها توقف در پرواز دارند بلکه در آن ها هواپیما و شماره پرواز و حتی شرکت ارائه دهنده خدمات سفر هوایی می تواند تغییر یابد. چنانچه سفرهای متوالی تنها با مدیریت و ارائه خدمات یک شرکت واحد باشد، نوع پرواز، اتصالی آنلاین نامیده می گردد و چنانچه اتصال از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر صورت بگیرد، آن را پرواز اتصالی اینترلاین می نامند. پروازهای اتصالی معمولا در شرایطی انجام می گردد که پرواز مستقیمی از مبدأ به مقصد مورد نظر نباشد یا در زمانی که مسافر می خواهد، پروازی وجود نداشته باشد.

کدام یک از پرواز ها بهتر است؟

بسته به قصد شما از سفر و محدودیت یا عدم محدودیت زمان بندی شما برای سفر، هر یک از این پروازها می تواند مزایای خود را داشته باشد. سفر بدون توقف در پرواز بیشتر برای افرادی مفید است که در صورت از دست دادن زمان، خسارت زیادی می بینند بنابراین هزینه کردن مبلغ بالاتر برای پرواز بدون توقف برای آنان به صرفه تر است. علاوه بر این بیشتر افراد ترجیح می دهند بدون اتلاف وقت و هر چه زودتر به مقصد برسند و طولانی شدن زمان سفرشان آنان را بی حوصله می نماید به همین علت با پرداخت هزینه بیشتر پرواز بدون توقف را انتخاب می نمایند. اما برای بعضی افراد نیز زود رسیدن چندان ضروری نیست. ضمن اینکه می توانند هزینه کمتری نسبت به سفرهای بدون توقف در پرواز پرداخت نمایند. بنابراین پروازهای مستقیم یا اتصالی را ترجیح می دهند. مجله گردشگری وبلاگ اندورید

منبع: مجله دور و نزدیک

به "توقف در پرواز بهتر است یا پرواز بدون توقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف در پرواز بهتر است یا پرواز بدون توقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید