تغییرات بزرگی که ممکن است بارنزاندنوبل را نجات دهد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از گودریدر، فروشگاه زنجیره ای کتاب بارنزاندنوبل به تازگی مدیری جدید به نام جیمز دانت برای خود انتخاب نموده است که این روزها در آمریکا همه از او و تغییرات بزرگش صحبت می نمایند. فروشگاه های زنجیره ای کتاب بارنزاندنوبل بزرگترین فروشگاه خرده فروشی کتاب در کشور آمریکا محسوب می گردد که اولین بار در دهه 1990 توانست ابرکتاب فروشی های خود را تاسیس کند. این ابرکتاب فروشی ها اکنون به مراکز دانش و اطلاعات در آمریکا شده اند.

تغییرات بزرگی که ممکن است بارنزاندنوبل را نجات دهد

در این ابرکتاب فروشی ها کارمندان بسیار آموزش دیده با دانش بسیار از کتاب های تخصصی حوزه خود مشغول به کارند و تعداد عظیمی از کتاب ها بر اساس موضوع رده بندی شده اند. در سال 1997 بارنز اند نوبل فروش آنلاین کتاب را نیز شروع کرد. امروز وبسایت بارنز اند نوبل عظیم ترین فروشنده آنلاین کتاب در دنیا است و به فروش کتاب های دست دوم نیز می پردازد.

جیمز دانت به تازگی به سمت مدیریت این فروشگاه انتخاب شده است و در همین ابتدا قوانین جدیدی برای اداره کتابفروشی های زیرمجموعه بارنزاندنوبل تدوین نموده است که به عقیده کارشناسان می تواند موجب احیای دوباره این فروشگاه در عصر کرونا و قرنطینه گردد. دانت اخیراً در جلسه سالانه اتحادیه ناشران مستقل آمریکا طی یک سخنرانی از تغییرات عمده در عملکرد و نوع فروش کتاب در فروشگاه های بارنزاندنوبل اطلاع داد.

این تغییرات در زیرساخت های فروش کتاب از نوع چیدمان کتاب گرفته تا حتی تغییر دکوراسیون و مبلمان فروشگاه ها به نظر دانت می تواند دوباره رونق کتابفروشی را به این مجموعه بازگرداند. دانت می گوید: تغییرات فیزیکی و ساده مثل دکوراسیون و قفسه های جدید برای فروشگاه ها ساده ترین چیزی است که باید در سطح محلی تغییر یابد؛ ولی از آن مهم تر این است که بتوانیم نوع و فرمت فروش و انبار کتاب را تغییر دهیم تا کتاب با قیمت کمتری به دست مشتریان برسد.

به گفته دانت همه فرآیند خرید و انبار کتاب ها باید در سطح فروشگاه های بارنزاندنوبل اتفاق بیفتد تا ناشران بتوانند از هزینه های مربوط به خرید تجهیزات انبار کتاب خلاص شوند و به این گونه فرصت بیشتری برای تنوع کتاب ها و حتی ناشران و نویسندگان خودنشر برای فروش کتاب خود ایجاد خواهد شد. ظاهراً بر اساس تصمیمات جدید دانت قرار است نویسندگان خودنشر هم بتوانند کتاب های چاپ شده خود را در فروشگاه های بارنزاندنوبل به فروش برسانند.

به عقیده مدیر جدید فروشگاه های کتاب بارنزاندنوبل بسیاری از نویسندگان در فضایی آرام تر از گذشته و به دور از رقابت های کاذب سایت های آنلاین فروش کتاب می توانند نوشته های خود را به صورت چاپ شده در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. در این صورت کافی است نویسندگان با فروشگاه های محلی تماس گرفته و با رعایت شرایط و استانداردهای آنها کتاب خود را چاپ و در معرض فروش قرار دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تغییرات بزرگی که ممکن است بارنزاندنوبل را نجات دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات بزرگی که ممکن است بارنزاندنوبل را نجات دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید