(تصاویر) نسخه وحشی مدل Valkyrie استون مارتین

به گزارش وبلاگ اندورید، پس از درز تصویری رسمی از نسخه وحشی مدل Valkyrie استون مارتین، این شرکت برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از این درز اطلاعات، مجبور شد تا رسماٌ این هایپرکار برجسته خود را معرفی کند. نسخه مورد بحث Aston Martin Valkyrie AMR Pro نام دارد که برای اولین بار، کمی بیش از سه سال پیش در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شده بود. اگرچه در آن زمان ما با نسخه ای کاملاً مفهومی از این خودرو روبرو بودیم ولی در حال حاضر مشخص شد که این خودرو کاملاً به نسخه تولیدی نزدیک شده است.

(تصاویر) نسخه وحشی مدل Valkyrie استون مارتین

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از وبسایت motor1، در مقایسه با نسخه مفهومی سال 2018، مشخصات نهایی Valkyrie AMR Pro با نصب پیشرانه هیبریدی، شاهد کاهش وزن بوده است. با این حال باید این هم در نظر داشت که خروجی موتور هم از 1100+ اسب بخار ترکیبی در کانسپت سال 2018، به 1000 اسب بخار در نسخه تولیدی کاهش یافته است. قدرت Valkyrie AMR Pro به طور انحصاری از طریق پیشرانه تنفس طبیعی 6.5 لیتری V12 تولید می شود. این موتور که از طریق شرکت بریتانیایی Cosworth ساخته شده، می تواند دور موتور به 11000 دور در دقیقه برساند که به حق لقب شاهکار احتراق داخلی را برای آن در پی داشته است.

طراحی خارجی هم بیش از پیش المان های هیبریدی را در خود ادغام کرده است زیرا استون مارتین یک بدنه کامل الیاف کربن و حتی ساختارهای تعلیق کربن را برای این خودرو تولید کرده است. علاوه بر این، جلو پنجره و پنجره های جانبی Perspex این خودرو، به حذف قسمت های اضافی بدنه کمک می کند تا عملکرد خودرو در جهت را به حداکثر برساند. در مقایسه با یک والکری جاده ای، این هایپرکار به لطف یک سیستم آیرودینامیک خاص که شتاب جانبی بیش از 3G را امکان پذیر می کند، دو برابر نیروی رو به پایین دارد.

طول Valkyrie AMR Pro استون مارتین، 266 میلی متر (10.5 اینچ) از ماشین های معمول خیابانی کشیده تر شده و طول کلی آن 380 میلی متر (15 اینچ) افزایش یافته است. علاوه بر این، دریچه های جلو و عقب هم بزرگ تر هستند (به ترتیب +96 میلی متر و +115 میلی متر) و زیر بدنه هم برای جریان هوای بهتر، مورد بازنگری قرار گرفته است. آستون مارتین می گوید این تغییرات به Valkyrie AMR Pro کمک می کند تا سطح فوق العاده ای از نیروی پایین را ارائه دهد و با تنظیم دقیق جریان هوا، عملکرد فوق العاده ای را عرضه کند.

استون مارتین با اشاره به اینکه مشخصات فنی کامل این خودرو را در ماه های آینده منتشر خواهد کرد، اضافه نمود؛ سیستم بکار گرفته شده در Valkyrie AMR Pro می تواند این خودرو را در مقایسه با اتومبیل های مسابقه ای LMP1، خودروی سریعتری نشان دهد. تنها 40 دستگاه (به علاوه دو نمونه اولیه) از این هایپرکار استون مارتین ساخته خواهد شد و همه قرار است با مشخصات رانندگی سمت چپ ارائه شوند. اولین تحویل به مشتریان هم قرار است در سه ماهه چهارم سال 2021 انجام شود.

تصاویر خودروی استون مارتین Valkyrie AMR Pro

منبع: فرارو

به "(تصاویر) نسخه وحشی مدل Valkyrie استون مارتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) نسخه وحشی مدل Valkyrie استون مارتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید