اصغر فرهادی در کنار جرج کلونی در آمریکا

به گزارش وبلاگ اندورید، فیلم جدایی نادر از سیمین از ایران نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی سال 2011 جوایز فیلم ستلایت آمریکا شد.

اصغر فرهادی در کنار جرج کلونی در آمریکا

آموزشگاه بین المللی روزنامه نگاران که برگزار کننده جوایز فیلم ستلایت است، فهرست نامزد های جوایز سال 2011 را در حالی گفت که فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی شده است.

جدایی نادر از سیمین که سال جاری در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نماینده ایران خواهد بود، برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین است.

این فیلم در فصل جوایز سینمایی هالیوود که از هفته گذشته شروع شده است تاکنون برنده جایزه بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی سال است.

جدایی نادر از سیمین که اخیرا در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال 2011 شناخته شد، حضور گسترده ای در جشنواره های جهانی فیلم داشته و درحال حاضر در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در نوبت نمایش در نروژ و پرتغال واقع شده است.

در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز ستلایت، فیلم های سرشناس دیگری چون پسری با یک دوچرخه برادران داردن، فائوست الکساندر سوکوروف، برنده شیر طلای ونیز و Le Havre آکی کوریسماکی حضور دارند.

در بخش بهترین فیلم بلند، هوگو مارتین اسکورسیزی، اسب جنگی استیون اسپیلبرگ، نیمه شب در پاریس وودی آلن، شرمساری استیو مک کویین و فیلم هنرمند از نامزدهای اصلی محسوب می شوند.

در بخش بهترین کارگردانی، وودی آلن (نیمه شب در پاریس)، مارتین اسکورسیزی (هوگو)، استیون اسپیلبرگ (اسب جنگی) و مایکل هازانیویکیوس (هنرمند) از شانس های اصلی هستند.

در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن مریل استریپ برای فیلم بانوی آهنین و در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد جرج کلونی برای فیلم اولاد، براد پیت برای مانی بال و دی کاپریو برای فیلم جی.ادگار از نامدارترین کاندیدا هستند.

شانزدهمین مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم ستلایت روز 18 دسامبر (27 آذر) در هتل بیورلی هیلز برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها

به "اصغر فرهادی در کنار جرج کلونی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصغر فرهادی در کنار جرج کلونی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید