پیش از تحویل دریافت خوروی صفر این موارد را آنالیز کنید

به گزارش وبلاگ اندورید، تحویل دریافت خودروی صفر کیلومتر همواره هیجان انگیز است ولی این هیجان گاهی کار دستتان می دهد و باعث می گردد موارد مهمی که هنگام تحویل دریافت خودرو باید به آ ن ها توجه کنید را نادیده بگیرید. حتی شاید اصلاً نمی دانید که باید به چه چیزی توجه کنید. به همین دلیل ما چک لیستی فراهم نموده ایم تا در این راه به شما یاری کند. پس با ما همراه باشید تا بدانید که هنگام تحویل دریافت خودروهای صفر باید به چه مواردی توجه کنید.

پیش از تحویل دریافت خوروی صفر این موارد را آنالیز کنید

- خودرو را در روز روشن تحویل بگیریدسعی کنید هنگام غروب ماشین را تحویل نگیرید و به هر بهانه ای شده این کار را به روز دیگری موکول کنید. زیرا هنگام غروب و در نور کم نمی توانید اشکالات احتاقتصادی را تشخیص دهید و ممکن است موارد مهمی از دیدتان مخفی بماند.

- سعی کنید هنگام تحویل خودرو یک نفر را همراه خود ببریدمطمئن باشید هنگام بازدید خودرو به حضور او نیاز پیدا خواهید کرد.

- به هیچ وجه عجله نکنیدبهتر است این عادت را در خودتان ایجاد کنید که در هنگام خرید، آن هم خرید وسایل مهم عجله و هیجان اضافی را کنار بگذارید. تجربه نشان داده است که عجول بودن در هنگام خرید باعث پشیمانی می گردد.

- بدنه را به خوبی آنالیز کنیددر این مورد باید کاملاً دقت کنید. تحویل دریافت خودرو در روز اینجا به کارتان می آید زیرا اگر بدنه خودرو ایرادی داشته باشد به راحتی می توانید آن را ببینید. بدنه خودرو را از تمام زوایا آنالیز کنید. بهترین راه این است که در موازات بدنه خودرو قرار بگیرید؛ زیرا معمولاً از این زاویه اگر بدنه فرورفتگی یا موج داشته باشد به راحتی دیده می گردد. ممکن است خودرو در حمل و نقل دچار آسیب شده باشد، بنابراین در این مورد وسواس به خرج دهید. درضمن دقت کنید که بدنه هیچ گونه خط و خشی نداشته باشد. همچنین به شیشه ها و اجزای پلاستیکی بدنه دقت کنید که اثری از رنگ روی آن ها نباشد زیرا این امر می تواند نشانه رنگ شدگی مجدد بدنه باشد.

- عملکرد درها را آنالیز کنیدتمام درها و اجزای متحرک خودرو را باز و بسته کنید. اینکار باید به راحتی و بدون صدای اضافه انجام گردد. اگر غیر از این بود ایرادی وجود دارد یا درها به خوبی رگلاژ نشده اند. در حالت بسته بودن درها به خط بین در و بدنه دقت کنید که شکاف نداشته باشد و یا بیرون نزده باشد این مورد را با کشیدن دستتان به دور در به راحتی میتوانید متوجه شوید.

- لاستیک ها را آنالیز کنیدلاستیک ها را از نظر نو بودن و خورده نبودن آج آن به دقت آنالیز کنید. شاید مهم ترین موردی که در مورد لاستیک باید مورد توجه قرار گیرد تاریخ فراوری آن است که روی وبلاگ اندوریده لاستیک حک شده است. مراقب باشید که لاستیک تاریخ گذشته و به اصطلاح انبار خوابیده نباشد. این مورد علاوه بر ضرر اقتصادی خطر جانی را نیز در پی دارد.

- داخل خودرو را آنالیز کنیدتمام اجزای داخلی خودرو مانند جایگاه ها، رودری ها، دستگیره ها، داشبورد و هرچیزی که به ذهنتان می رسد را آنالیز کنید و از کیفیت و سلامت آن ها مطمئن شوید.

- موتور خودرو را آنالیز کنیدکاپوت را بالا بزنید و و اجزا موتور را با دقت آنالیز کنید و مطمئن شوید که چیز غیر عادی مثل روغن ریزی وجود نداشته باشد. برای این منظور می توانید به سینی کف ماشین توجه کنید.خودرو را روشن کنید و با دقت به کارکرد مورد توجه کنید. موتور باید نرم کار کند و صدای اضافه ای نداشته باشد.

- تجهیزات و امکانات خودرو را آنالیز کنیدتمام تجهیزات خودرو مانند سیستم صوتی، سانروف، چراغ ها، کولر و بخاری، بالابرهای شیشه و… را آنالیز کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می نمایند. عملکرد صفحه کیلومتر را هم حتما امتحان کنید. مثلا می توانید دستی را بکشید و ببینید که نشانگر آن بر روی صفحه کیلومتر روشن می گردد یا نه. همچنین دقت کنید که عدد نشان دهنده کیلومتر، عددی غیرمعمول نباشد، این عدد طبیعتاً نباید بیش از 100 کیلومتر باشد. سایر تجهیزات و امکانات را نیز بسته به مدل و برند خودرو امتحان کنید تا مطمئن شوید که مسئله ای در عملکردشان وجود ندارد.

- از موجود بودن متعلقات معمول خودرو اطمینان حاصل کنیدحتما آنالیز کنید که جک و آچار چرخ، لاستیک زاپاس، مثلث خطر و هر چیز دیگری که جزو تجهیزات آن مدل خاص است، داخل صندوق عقب خودرو باشد.

- هنگام پرکردن فرم یا چک لیست تحویل خودرو تمام موارد را به دقت آنالیز کنیددقت کنید بعد از تحویل دریافت خودرو اگر متوجه ایراداتی مانند مشکل در بدنه و رنگ خودرو شوید برای ثابت کردن آن کار سختی پیش رو دارید.

- هرگونه مدارک مربوط به خودرو را تحویل بگیریداین مدارک شامل سند، کارت ماشین، کارت سوخت، کارت طلایی یا هرچیزی که فروشنده موظف است به شما ارائه کند.

از آنجائیکه زمان تحویل دریافت خودروی صفرکیلومتر، چک لیستی به شما ارائه می گردد که در سرانجام آن قید شده تمام موارد صحیح و سالم به خریدار تحویل شده است و شما با امضای آن برگه این مطلب را تصدیق می کنید، توصیه می کنیم هنگام خرید خودروی صفر کیلومتر مواردی که در این مطلب گفتیم را به دقت آنالیز کنید زیرا پس از امضای آن برگه اگر با ایرادی در خودروی خود روبرو شدید، در اغلب موارد کاری از دستتان بر نخواهد آمد.

منبع: دیوار

به "پیش از تحویل دریافت خوروی صفر این موارد را آنالیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش از تحویل دریافت خوروی صفر این موارد را آنالیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید