پروژه های مرمتی تهران مورد بازدید کارشناسان میراث فرهنگی نهاده شد

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در بازدید از بازارچه عودلاجان طرح مرمت و احیای بازارچه عودلاجان را در راستای تبدیل محورهای تاریخی شهر به مراکز فرهنگی و هنری در جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه گردشگری شهری و احیای بافت تاریخی تهران دانست.

پروژه های مرمتی تهران مورد بازدید کارشناسان میراث فرهنگی نهاده شد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، با حضور کارشناسان معاونت میراث فرهنگی کشور از مجموعه دارالفنون، بازارچه عودلاجان و بافت تاریخی محله سنگلج که یک شنبه 21 مرداد انجام شد، پروژه های مرمت گردیده و درحال مرمت محدوده بافت تاریخی تهران به همراه مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی و مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران مورد بازدید قرار گرفتند.

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در این باره با بیان این که گذر صنایع دستی بهترین کاربری بود که بعد از مرمت برای عودلاجان در نظر گرفته شد، ادامه داد: استقبال پایین شهروندان و گردشگران از این محور به دلیل آگاهی نداشتن از راه اندازی چنین مرکز فرهنگی هنری در قلب تهران است.

بزرگ نیا تاکید نمود: مرمت بدون احیا و کاربریِ مناسب، می تواند باعث بازگشت بنا به شرایط اولیه و هدر رفت سرمایه های ملی گردد، در همه پروژه های مرمتی که توسط شهرداری، نهادهای دولتی و بخش خصوصی انجام می گردد، درخواست می نمایند تا تا کاربری مناسب را برای بناهای در دست مرمت انتخاب نمایند.

او اضافه نمود: محور تاریخی عودلاجان به دلیل مجاورت با بازار بزرگ تهران امکان خوبی برای جذب مخاطب دارد، همین حضور و رفت آمد در منطقه عودلاجان باعث حیات بخشی به کالبد خالی از سکنه منطقه می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: اگر بتوانیم در پروژه مرمتی و احیای عودلاجان که با مشارکت کسبه، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفت، موفق عمل کنیم میتوانیم با داشتن یک الگوی مناسب و اعتمادسازی پروژه های مشابهی را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم.

منبع: میراث آریا

به "پروژه های مرمتی تهران مورد بازدید کارشناسان میراث فرهنگی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های مرمتی تهران مورد بازدید کارشناسان میراث فرهنگی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید