وقتی هوش مصنوعی رقیب نقاشان می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، اولین نقاشی جهان که با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی به وجود آمده است، در یکی از مشهورترین حراجی های جهان به قیمتی بالا فروخته شد.

وقتی هوش مصنوعی رقیب نقاشان می گردد

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشکی وبلاگ اندورید؛ کارشناسان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، موفق به کشیدن اولین پرتره نقاشی شدند که در حراج مشهور کریستی لندن به قیمت 432 هزار دلار فروخته شد درحالی که کارشناسان قیمت 10 هزار دلار برای آن تخمین زده بودند.

نقاشی کشیده شده پرتره ای از یک مرد فرانسوی تخیلی به نام ادموند بلامی (Edmond Belamy) است؛ این نقاشی حاصل کوشش گروهی از دانشمندان با وارد کردن اطلاعات و شیوه نقاشی بیش از 15 هزار تابلوی نقاشی متعلق به قرن 14 و 15 میلادی به رایانه و ساخت الگوریتم هوش مصنوعی برای نقاشی است.

هویت فرد خریدار این تابلوی نقاشی تعیین نیست و او خرید را با استفاده از تماس تلفنی انجام داده است. در زیر تابلوی نقاشی قسمت سمت راست امضای ریاضی هوش مصنوعی که با استفاده از الگوریتم تابلو را کشیده است به شکل(min max Ex [log (D (x))]+ Ez [log (1-D (G (z)))]) مشاهده می گردد.

پژوهشگرانی که بر ایجاد الگوریتم هوش مصنوعی برای تهیه تابلوی نقاشی مشارکت داشته اند استفاده از این فناوری برای خلق آثار هنری را مشابه هنر عکاسی در اوایل دهه 1850 میلادی می دانند که تحولی بزرگ در دنیای آن موقع بود و سبب شد دیگر کشیدن تابلو های سنتی دستی رونق سابق را نداشته باشد.

این تابلوی هنری از طریق زبان آموزش ماشین (Generative Adversarial Network) مشهور به GAN ایجاد شده است.

محققان اعتقاد دارند هوش مصنوعی در آینده در بسیاری از زمینه های هنری وارد می گردد و هنرمندان از قابلیت های هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری فوق العاده ارزشمند استفاده خواهند کرد.

پژوهشگران تیم تحقیقی ایجاد نقاشی با استفاده از هوش مصنوعی موفق به خلق 11 تابلوی نقاشی تاکنون شده است و در نظر دارند در آینده تابلو هایی ظریف تر و با جزئیات بیشتر فراوری نمایند.

با وجود پیشرفت فوق العاده هوش مصنوعی و افزایش توان و قابلیت آن برای ارتباط با انسان، انجام مسئولیت های مختلف و حتی تصمیم گیری، گروهی از دانشمندان قدرت دادن به هوش مصنوعی را خطری جدی برای آینده زندگی انسان ها می دانند و اعتقاد دارند امکان دارد حیات انسان در آینده به دلیل دادن قدرت بیش از اندازه به هوش مصنوعی به خطر افتد.

کارشناسان حراج کریستی دلیل فروش این تابلوی عجیب که نقاش آن انسان نیست را جذاب بودن استفاده از فناوری های جدید و اثرآن در بازار اعلام نموده اند.

به گفته کارشناسان در سال های آینده با فراگیر شدن هوش مصنوعی در دنیا، قیمت وسایل و اجزایی که با استفاده از این فناوری عرضه می گردد کاهش خواهد یافت و عده بیشتری از مزایای آن بهره مند می شوند.منبع:Dailymail

هوش مصنوعی جدیدترین نقاش آثار هنری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وقتی هوش مصنوعی رقیب نقاشان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی هوش مصنوعی رقیب نقاشان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید