واکنش به فرار مالیاتی پزشکان، آنالیز شکایات در دادگاه های عمومی

به گزارش وبلاگ اندورید، دکتر علی نوبخت در همایش اخلاق پزشکی، با اشاره به اینکه جامعه پزشکی خود را تافته جدا بافته نمی داند، توضیح داد : سلامت بزرگترین موهبتی است که خداوند به ا نسان عطا کرده ، بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی توان گفت که جامعه پزشکی خود را بالاتر و برتر از سایر مردم می داند.

واکنش به فرار مالیاتی پزشکان، آنالیز شکایات در دادگاه های عمومی

وی اضافه نمود: اگر طبیبی می خواهد موفق باشد باید زیرساخت های جامعه خود را شناخته و به مقدسات مردم احترام بگذارد و به یکسری از اصول مقید باشد.

وی تاکید نمود: وظیفه ما حفظ قداست حرفه است تا از بیرون دچار آسیب نگردد و از درون نیز به درستی کار خود را در قبال بیماران انجام دهد. پزشکان از صندلی رفیعی درجامعه برخوردارند هر چند برخی دوست ندارند به این صندلی اشاره ای داشته باشند اما باید خود را از حوادث و طوفان ها حفظ کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه باید با پزشکان که قشری فرهیخته و فرزانه هستند با احترام رفتار گردد ، اظهار کرد: پزشکان اگر در حقشان اجحاف هم گردد باز به درستی کار خود را در قبال بیمارانشان انجام می دهند اما نباید به بی حرمتی ها دامن زد.

وی همچنین به بحث فرار مالیاتی پزشکان که اخیرا در رسانه ها مطرح گردیده اشاره نمود و گفت: پزشکان مالیات خود را به موقع پرداخت می نمایند و نظام پزشکی هم آمادگی لازم خود را برای همکاری با سازمان امور مالیاتی اظهار داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رسیدگی شکایات پزشکی در دادگاه های عمومی مورد اشاره قرار داد و گفت: دادگاه های تخصصی نظام پزشکی چیز عجیبی نیست و باید در جایی به مسائل پزشکی و شکایات مربوطه رسیدگی گردد که به اصول تخصصی کار وارد باشند و مجازات های نا به جا به پزشکان داده نگردد که مستلزم مواجهه حقوقی باشد و این امر در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش به فرار مالیاتی پزشکان، آنالیز شکایات در دادگاه های عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به فرار مالیاتی پزشکان، آنالیز شکایات در دادگاه های عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید