لرستان انکوباتور گیاهان دارویی گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: استان انکوباتوری(محل رشد) برای گیاهان دارویی گردد.

لرستان انکوباتور گیاهان دارویی گردد

پروین رامک در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ اندورید، اظهار کرد: از سال 73 تا به حال روی اهمیت گیاهان دارویی بر اقتصاد کار نموده ایم اما این موضوع هنوز به افقی که مدنظر هست نرسیده و حرکت به قدری کند پیش می رود که به افق موردنظر دست پیدا ننموده ایم.

وی با بیان اینکه قطعات این پازل به خوبی با هم جور نگردیده اند، اضافه کرد: باید اشراف کاملی روی تمام این موضوعات باشد چراکه خیلی از کشورها رقم های بسیار بالایی دارند. این محقق گفت: کشوری مانند ترکیه با کشت و توسعه گیاهان دارویی اقتصاد خوبی را ایجاد نموده است. رامک اعلام نمود: هیچ جا مانند لرستان نمی تواند موسیر با این کیفیت را فراوری کند، برای همین باید از این استان به عنوان انکوباتور برای کشت گیاهان دارویی استفاده گردد. عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ادامه داد: در این رابطه می توان از فارغ التحصیلان استفاده کرد، چراکه پرداخت وام به کشاورز منجر به ایجاد شغل نخواهد شد. به گفته وی بالای 60 طرح در زمینه گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان سرفصل گرفته اند و روی کشت زعفران نیز کارهای خوبی انجام گردیده است. رامک بیان نمود: برای استفاده از پتانسیل گیاهان دارویی احتیاج به طراحی یک سیستم هستیم و کار کردن به شکل کلکسیونی و فانتزی راه به جایی نمی برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لرستان انکوباتور گیاهان دارویی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان انکوباتور گیاهان دارویی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید