راننده و اداره راه استان سمنان در واژگونی اتوبوس مقصر شناخته شدند

به گزارش وبلاگ اندورید، مهدی جلالی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح آنالیز های پلیس راه برای حادثه اتوبوس روز گذشته در محور گرمسار-تهران، تأکید کرد: راننده اتوبوس به دلیل بی احتیاطی در تخطی از سرعت مطمئن برای رانندگی آن هم در زمان بارندگی 50 درصد مقصر این حادثه است.

راننده و اداره راه استان سمنان در واژگونی اتوبوس مقصر شناخته شدند

وی اضافه نمود: 50 درصد دیگر تقصیر این حادثه در گزارش کارشناسی اداره کل راه و ترابری استان سمنان به دلیل رعایت نکردن الزامات دولتی در برطرف نقص هندسی تشخیص داده شده است.

سرنشین اضافه اتوبوس

جانشین پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه قصور در این رانندگی می توانست رخ ندهد و امروز شاهد این واژگونی نبودیم، تأکید کرد: موضوع قابل توجه دیگر این است که اتوبوس وی.آی.پی که روز گذشته شاهد واژگونی آن بودیم طبق قانون و کارت خودرو، ظرفیت 32 نفر را دارد درحالی که 42 سرنشین از این خودرو توسط نیروهای امدادی بیرون کشیده شدند که بخشی از آن ها اتباع افغانستان بودند.

جلالی بابیان اینکه اتوبوس مذکور دیروز در محور آرادان- سرخه واژگون شد، بیان داشت: آنالیز کارشناسی مأموران پلیس راه استان سمنان نظر فوق را تائید نموده است.

وی اضافه نمود: روز گذشته به دلیل بارندگی های پراکنده باران جاده نیز لغزنده بوده و احتیاط می توانست از بروز حادثه جلوگیری کند.

استراحت پس از 90 دقیقه رانندگی

جانشین پلیس راه استان سمنان همچنین درباره الزامات رانندگی در ماه های سرد سال، اعلام کرد: همراه داشتن تجهیزات، اطمینان از سلامت خودرو، سوخت کافی و ملزومات سفر مانند لباس گرم، خوراکی، زنجیر چرخ، آب و ... در کنار اطمینان از سلامت بخاری و برف پاک کن ها می تواند تضمین کننده سفر ایمن برای مردم باشد.

جلالی گفت: نکته قابل توجه دیگر در محورهای استان سمنان، نداشتن جلوه های بصری مناسب به دلیل اقلیم گرم و خشک و کویری منطقه و درنتیجه فاصله زیاد بین شهرها است که این عامل باعث خواب آلودگی رانندگان می گردد درنتیجه باید به ازای هر 90 دقیقه رانندگی 15 دقیقه استراحت کرد.

وی اضافه نمود: اصرار به ادامه حرکت توسط رانندگان باعث می گردد تا بیشترین تصادفات و واژگونی ها در 30 کیلومتری نزدیک شهرها رخ دهد چراکه راننده با خود می قبولاند که تا شهر راهی نیست اما دقیقاً همین جا شروع یک اشتباه بزرگ و غیرقابل جبران است لذا باید استراحت را همیشه مدنظر قرارداد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راننده و اداره راه استان سمنان در واژگونی اتوبوس مقصر شناخته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راننده و اداره راه استان سمنان در واژگونی اتوبوس مقصر شناخته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید