تمرکز اقتصادهای برتر جهان بر صنایع دانش بنیان

به گزارش وبلاگ اندورید، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بیان این که اکنون کشورهای اقتصادی برتر فاقد صنایع سنگین بوده و روی صنایع دانش بنیان تمرکز کردند، گفت: ما هم در استان به این سمت حرکت نموده و کوشش داریم دانش خود را به فناوری و ثروت تبدیل کنیم.

تمرکز اقتصادهای برتر جهان بر صنایع دانش بنیان

به گزارش وبلاگ اندورید، علی عجمی در دومین همایش کنفرانس ملی تنش شوری در گیاهان و راهکارهای توسعه کشاورزی در شرایط شور، اظهار کرد: برگزاری همایش ها با حضور صنایع، سازمان ها و بخش خصوصی می تواند به ایجاد ارتباط دانشگاه، جامعه و صنعت یاری کند.

وی با بیان این که دانشگاه شهید مدنی نزدیک به 30 سال است که در عرصه علمی فعالیت می نماید، اضافه نمود: این دانشگاه دارای 270 نفر عضو هیئت علمی و نزدیک به دو هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی تکمیلی و دکترا است.

عجمی در عین حال اظهار کرد: دانشگاه شهید مدنی به عنوان دومین دانشگاه استان، خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان ارائه می دهد و طبق آخرین رتبه بندی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان رتبه 16 کشوری را در بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده است و امیدوارم با کوشش و پشتکار رتبه دانشگاه را ارتقا دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به اهداف برگزاری همایش های علمی در دانشگاه، گفت: در این همایش ها پژوهشگران، اساتید و دانشجویان می توانند ایده ها و نظریات خود را در قالب مقاله بیان و از تجربیات سایر پژوهشگران استفاده نموده و برای خود شرکای تحقیقاتی پیدا نمایند.

وی اعلام نمود: در حال حاضر با توجه به تغییر نگرش در نظام آموزشی کشور، دانشگاه شهید مدنی عزم خود را جزم نموده تا در راستای دانشگاه های مهارتی حرکت کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دانشگاهیان می توانند پروژه های تکمیلی و دکترای خود را به سمت چالش های سازمان ها سوق داده و مسائل آن ها را حل نمایند.

عجمی ادامه داد: برای انجام کارهای کاربردی و توسعه ای باید بخش خصوصی ورود نموده و از ایده های دانشجویان حمایت گردد تا نظریات خود را به نمونه مقبول و محصولات دانش بنیان تبدیل نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تاکید نمود: لزوم حرکت در این سمت برقراری ارتباط با مجموعه های درگیر با دانش بنیان است.

وی اعلام کرد: همایش تنش های شوری به دنبال همایش کاربردی می تواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مستحکم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تمرکز اقتصادهای برتر جهان بر صنایع دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز اقتصادهای برتر جهان بر صنایع دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید