کارگران شهرداری از یاری هزینه خرید اقلام بهداشتی بهره مند می شوند؟

به گزارش وبلاگ اندورید، خبرنگاران : مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران جزئیات پرداخت یاری هزینه تامین اقلام بهداشتی به کارگران شهرداری را تشریح کرد.

کارگران شهرداری از یاری هزینه خرید اقلام بهداشتی بهره مند می شوند؟

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از ایلنا: حسین وزیری مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران درباره جزئیات یاری هزینه خرید اقلام بهداشتی برای کارکنان شهرداری گفت: از ابتدای شیوع کرونا در شهرداری تهران ستاد مبارزه با کرونا تشکیل و اداره کل پشتیبانی نیز در سه مورد از این کارگروه ها حضور دارد.

او ادامه داد: یکی از اتفاقات در این ایام تنفیذ اختیار خرید اقلام بهداشتی به اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران بود و در پی آن برای کارکنان شهرداری تهران اقلام بهداشتی خریداری می شد.

وزیری با اشاره به اقدام شهرداری در مساله گندزدایی و ضدعفونی معابر گفت: به همین دلیل اداره کل پشتیبانی ماموریت خرید محلول های سطح و دست و ماسک را برعهده گرفت و با مکاتباتی که با وزارت دفاع و وزارت صمت انجام شد، این اقلام خریداری و در اختیار همه مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه نهاده شد.

مدیرکل پشتیبانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این اداره برای افزایش میزان سلامت همکاران در شهرداری تهران ایده یاری هزینه خرید اقلام بهداشتی را در دستور کار قرار داد، توضیح داد: به رغم کاهش درآمدهای شهرداری تهران با رایزنی که با ستاد کرونای شهرداری تهران، سازمان مدیریت بحران و معاونت توسعه منابع انسانی و بودجه و رفاه و معاونت مالی و مالی انجام شد، تامین مالی این ایده در دستور کار نهاده شد.

پرداخت یاری هزینه خرید اقلام بهداشتی به کارگران بخش تشریفات

وزیری با بیان اینکه براساس این ایده مقرر شد، به کارکنان شهرداری یاری هزینه اقلام بهداشتی پرداخت گردد، توضیح داد: در پی این اقدام مشارکت همکاران در اجبار استفاده از ماسک جلب و به لحاظ مادی در تنگنا قرار نخواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا این یاری هزینه در اختیار نیروهای صف و کارگران شهرداری نیز نهاده شده است؟ گفت: یاری هزینه اقلام بهداشتی یکی از جوامع هدفش کارگران شهرداری تهران هستند که اقدامات خدماتی و نظافتی را انجام می دهند و پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری موظف هستند این اقلام را در اختیار نیروی خدماتی خود قرار دهند، اما کارگرانی که شامل کادر تشریفاتی، آبدارچی ها و نظافت چی ها را شامل می شوند، همگی ماسک دریافت می نمایند.

وزیری در پاسخ به این سوال که آیا یاری هزینه را دریافت می نمایند یا خیر گفت: این گروه کارگران تشریفاتی یاری هزینه را دریافت می نمایند، چرا که جزو گروه های آسیب پذیر هستند.

مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران درباره تعداد نیروهایی که این یاری هزینه به حساب آنها واریز شده است، گفت: بیش از 60 هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران این یاری هزینه را دریافت می نمایند. سازمان های عملیاتی از جمله بهشت زهرا، سازمان مدیریت پسماند، سازمان رفاه، مشارکت ها و خدمات اجتماعی، شهروند، تاکسیرانی، پایانه ها، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت بهره برداری مترو، میادین میوه و تره بار، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، شرکت ساماندهی صنایع مشاغل، اداره کل امور بانوان و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ماسک، محلول، دستکش و گان را مستقیما دریافت می نمایند.

تامین ماسک کارگران حوزه رفت و روب بر عهده پیمانکار است

او درباره هزینه های اجرا شده درباره تامین این اقلام گفت: تا به امروز 620 میلیارد ریال برای سلامت کارکنان و نیروهای مشغول به کار در شهرداری تهران هزینه شده است.

او در پاسخ به این سوال که ماسک ها روزانه در اختیار کارگران قرار می گیرد؟ گفت: تامین ماسک کارگران حوزه رفت و روب و خدماتی که به صورت پیمانکاری کار می نمایند، بر عهده پیمانکار است و پیمانکار موظف است ماسک را در اختیار نیروهای خود قرار دهد، اما در حوزه کارکنان و کارگران درون شهرداری ماسک به صورت هفته ای به آنها تحویل می گردد.

ریالی از محل اعتبار کرونا به شهرداری تهران یاری نشد

وزیری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در تامین این هزینه ها وزارت صمت تا به امروز همکاری داشته است یا خیر؟ گفت: علی رغم اینکه دولت وظیفه داشت در تامین اقلام بهداشتی یاری کند، حتی یک ریال از محل اعتبار تخصیص یافته کرونا به شهرداری تهران اختصاص پیدا نکرد و همه این هزینه ها از منابع داخلی شهرداری تامین و پرداخت شده است.

آزمایش محلول های ضدعفونی قبل از خرید

مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران درباره نظارت بر تامین اقلام بهداشتی و استاندارد، با توجه به گزارشی که اخیرا در مورد توزیع الکل های تقلبی در منطقه 21 منتشر شد، گفت: این موضوع به دستور شهردار محترم توسط نهادهای نظارتی در حال پیگیری است، اما طی سه ماه اخیر کارگروه مبارزه با کرونا در اداره کل پشتیبانی تشکیل و مقرر شد قبل از خرید مجوزها کنترل و استعلام ها اجرا شده و نمونه برای آزمایش به اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت شهر سالم ارجاع گردد و اگر بنا باشد، خریدی رخ دهد، حتما این آزمایش ها انجام می گردد و طی سه ماه گذشته هم هیچ گونه تخلفی گزارش نشده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "کارگران شهرداری از یاری هزینه خرید اقلام بهداشتی بهره مند می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران شهرداری از یاری هزینه خرید اقلام بهداشتی بهره مند می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید