ژاوی، تیری که از چله کمان رها شده

به گزارش وبلاگ اندورید، سرمربی پرسپولیس در یک گفتگوی کوتاه درباره ژاوی ستاره اسپانیایی السد صحبت نموده است.

ژاوی، تیری که از چله کمان رها شده

به گزارش وبلاگ اندورید، ژاوی بی تردید مهمترین چهره بازی پرسپولیس و السد بود. یگانه ابرستاره بین المللی قطری ها که در هر دو دیدار رفت و برگشت با پاس های خط کشی شده و قدرت راهبری اش، هرگاه اراده کرد، دروازه پرسپولیس با تهدید روبرو ساخت که شاید نقطه عطف آن ضربه سر ماهرانه در دقایق سرانجامی بود که بیرانوند با یک سوپرواکنش آن را از زیر طاق بیرون کشید. ضربه ای که حاصل یک جاگیری فقو العاده در نقطه کور خط دفاعی پرسپولیس و یک ضربه سر هوشمندانه بود.

برای فینال لیگ قهرمانان آسیا اگر قرار باشد که دلمان برای کسی تنگ شد، بی تردید ژاوی است. مردی که جایش را در کاشیما و تهران قطعا خالی خواهیم کرد. با گذشت چند روز از صعود تاریخی پرسپولیس هنوز نمایش سحرانگیز مهندس اسپانیایی از یادها نرفته. آنچنان که برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس با احترام و ستایش از ستاره اسپانیایی السد یاد می نماید. این چهارمین دوئل سرمربی کروات سرخ ها و کاپیتان سابق بارسلونا بود که در نهایت با برتری پرسپولیس و حذف السد از لیگ قهرمانان آسیا همراه شد. اما این نتیجه تلخ برای ژاوی باعث نشد تا به رابطه خوبش با برانکو ایوانکوویچ خدشه ای وارد گردد. برانکو پس از سوت سرانجام بازی پرسپولیس - السد به سراغ ژاوی رفت و در میانه میدان دیدار صمیمانه ای با او داشت. چند دقیقه صحبت و سپس در آغوش دریافت یکدیگر، حاصل این دیدار کوتاه بود که نشان از رابطه خوب سرمربی پرسپولیس و کاپیتان السد داشت.

برانکو ایوانکوویچ و ژاوی پس از بازی پرسپولیس - السد دیدار صمیمانه ای با یکدیگر داشتند و سرمربی سرخ ها پس از این دیدار، به تمجید از ژاوی پرداخت و گفت: پرسپولیس باعث شد که در فینال غایب باشد وگرنه او شایسته و مستحق حضور در فینال بازی ها بود و از نظر کیفیت کاری که انجام داد، نمایش فوق العاده و استثنایی ارائه کرد.

پروفسور که شاگردانش هم در مرحله گروهی و هم در نیمه نهایی السد را شکست دادند، درباره ستاره اسپانیایی گفت: وقتی که شما بازی ژاوی را بررسی می کنید و از بالا بازی اش را نگاه می کنید، می فهمید چه بازیکن درجه اول و بزرگی است و چطور بازی را کنترل می نماید و همه زمین مسابقه را در کنترل خود دارد. این فصل در 4 بازی که السد مقابل پرسپولیس انجام داد، در هر 2 بازی که ورزشگاه پر از تماشاگر بود، در جو قرار نگرفت و نمایش بهتری ارائه کرد و از سه بازی فقط بازی رفت جلوی ما را خیلی خوب نبود که ممکن است دلیل فیزیکی داشته باشد. البته ما پرس شدیدی کردیم و شاید به خاطر همان کمی عصبی شد و کارایی خود را از دست داد.

برانکو در ادامه اضافه نمود: هماهنگی ژاوی با بونجاح بی نظیر و فوق العاده است، طوری که هم دیگر را در زمین پیدا می نمایند، بی نظیر است. برای این که بفهمم چه بازیکن بزرگی است، به همان لحظه ای که از مدافعان ما نقطه کور را پیدا کرد و با سر موقعیت گل روی دروازه ما ایجاد کرد، نگاه کنید که چطور یک هافبک طراح خود را به محوطه 6 قدم می رساند و همه را غافلگیر می نماید. من خیلی خوشحالم که علیرضا بیرانوند را در دروازه داشتیم که شاید یکی از چند سیو برتر سال های اخیر فوتبال ایران را انجام داد و مانع از بازشدن دروازه پرسپولیس شد.

سرمربی تیم پرسپولیس بازهم به نقش ژاوی اشاره نمود و گفت: برای من ژاوی خیلی قابل احترام است، به خاطر شخصیت فنی و از طرف دیگر تعهدش به تیم. بازیکنی که این همه سال در کشور بزرگ و تیم خیلی بزرگ بوده و همه موفقیت های یک فوتبالیست را به دست آورده ولی الان در قطر و در تیم السد که از لحاظ تماشاگر غیرقابل مقایسه با بارسلونا است، به همان اندازه به تیم متعهد است و تمام تلاشش را برای قهرمانی انجام می دهد و این باید مایه سرمشق تمام بازیکن ها باشد، این که یک بازیکن چطور با وجود این همه عنوان و شهرت بازهم مثل یک بازیکن جوان در زمین نمایش می دهد و من می توانم آن حرکت لحظه آخرش را به تیری تشبیه کنم که از چله کمان رها شده و در حال فرود به قلب دشمن است که البته ما با هوش بودیم و نگذاشتیم این اتفاق بیفتد.

12

منبع: ایران ورزشی

به "ژاوی، تیری که از چله کمان رها شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی، تیری که از چله کمان رها شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید