چگونه فرودگاه آمستردام با آلودگی صوتی مبارزه کرد؟

به گزارش وبلاگ اندورید، فرودگاه آمستردام در 9 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است که با میانگین سالانه جابه جایی بیش از 63 میلیون مسافر و 479 هزار پرواز داخلی و بین المللی به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا تبدیل شده است. به طور میانه روزانه 1300 پرواز یا یک پرواز در دقیقه در این فرودگاه انجام می گردد که با صدای بلند هواپیماها همراه است.

چگونه فرودگاه آمستردام با آلودگی صوتی مبارزه کرد؟

زمانی که ارتش هلند در سال 1916 تصمیم به ساخت اولین باند فرودگاه کرد، این محل را به علت مسطح و هموار بودن انتخاب کردند. سال ها گذشت تا اینکه این دشت یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین منطقه ها کشور شد و این موضوع به مسئله ای آزاردهنده برای ساکنین نزدیک فرودگاه تبدیل شد. سالهاست که ساکنین نزدیک فرودگاه از صدای هواپیماها شکایت می نمایند؛ صداهایی که انعکاس آنها در دشتی که هیچ دره و یا تپه ای در آن وجود ندارد تا از صدای هولناک هواپیماها در سراسر دشت و اطراف فرودگاه جلوگیری کند. اوج آلودگی صوتی هواپیماها زمانی بود که فرودگاه اسخیپهول طولانی ترین باند خود را در سال 2003 تاسیس کرد و مردم می توانستند صدای هواپیماها را تا فاصله ای بیش از 28 کیلومتری نیز بشنوند.

برای حل این مشکل مسئولین فرودگاه آمستردام از یک شرکت معماری و یک نقاش هنرمند به نام پل دی کورت یاری گرفتند. ایده استخدام نقاش منظره ها برای حل این مشکل فنی از یک حادثه کاملا اتفاقی گرفته شد. آنالیز های انجام شده به وسیله مسئولین فرودگاه بعد از کوشش ناموفق آنها در سال 2008 نشان داد هنگامیکه زمین های زراعی بین باند فرودگاه و شهرک های اطراف آن را شخم می زنند صدای هواپیماها کمتر می گردد.

قیمت بلیط هواپیما آمستردام

فهرست هتل های آمستردام

به همین علت پل دی کورت در قسمت جنوب غربی فرودگاه، مجموعه ای از کانال ها و پرچین ها را ایجاد کرد. فاصله بین برآمدگی این کانال ها و پرچین ها دقیقا با طول موج صدای هواپیماها برابر بود که با ایجاد 150 شیار بین آنها سرو صدای هواپیماهایی که از آن منطقه عبور می کردند به حداقل رسید.

پل دی کورت از تجربه های یک فیزیک دان و هنرمند موسیقی آلمانی قرن 18 به نام ارنست کلادنی استفاده کرد. تحقیقات این دانشمند آلمانی در خصوص صوت ها، زمینه ای برای علم آکوستیک مدرن شد. فرودگاه اسخیپهول آمستردام در کوشش است تا با تغییر ساعت پرواز و فرود هواپیماها و یا به روز کردن ناوگان هوایی خود، آلودگی صوتی آنها را به حداقل یعنی 10 دسیبل کاهش دهد.

دیدنی های آمستردام -شهر رویایی شمال اروپا

بزرگترین فرودگاه پکن و دنیا در سال 2019 افتتاح خواهد شد

منبع: فلای تودی

به "چگونه فرودگاه آمستردام با آلودگی صوتی مبارزه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فرودگاه آمستردام با آلودگی صوتی مبارزه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید