ورود 10 فروند هواپیما به کشور تا خاتمه سال جاری

به گزارش وبلاگ اندورید، معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ورود 10 فروند هواپیما تا خاتمه سال اطلاع داد. به گفته وی معین نرخ بلیت هواپیما در نوروز به پیشنهاد ایرلاین ها خواهد بود.

ورود 10 فروند هواپیما به کشور تا خاتمه سال جاری

محمد خداکرمی در مورد ورود هواپیما به کشور گفت:

براساس مذاکرات اجرا شده، تا خاتمه سال حدود 10 فروند هواپیما وارد کشور می گردد، ضمن آنکه برنامه هایی هم برای ورود هواپیما در سال آینده داریم.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای تاسیس چند ایرلاین تازه هم به ما داده شده است، اضافه کرد:

تعداد تقاضا برای مجوز تاسیس ایرلاین خیلی بالا بوده است و ما در حال آنالیز این تقاضاها هستیم.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری در مورد تعیین قیمت بلیت هواپیما در نوروز گفت:

با توجه به اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا شده است، ما به قیمت گذاری وارد نمی شویم اما براساس جلساتی که با ایرلاین ها داشتیم، قرار شده است که بنابر پیشنهاد آنها، نرخ بلیت هواپیما تعیین گردد. در چهارچوب آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاین ها پیشنهاد خود را به انجمن شرکت های هواپیمایی می دهند و انجمن، نرخ های هر شرکت در هر جهت را اعلام می نماید، بنابراین مسافران می توانند حداقل و حداکثر نرخ هر شرکت را برای نوروز بدانند.

خداکرمی با بیان اینکه اگر این اطلاع رسانی در زمینه نرخ بلیت هواپیما در نوروز انجام نگردد، مشکلاتی برای مسافران به وجود می آید، گفت:

ممکن است در زمان فروش بلیت، بعضی آژانس ها قیمت های غیرواقعی را از مسافران دریافت نمایند، بنابراین باید نرخ تعییین شده از سوی شرکت ها، اطلاع رسانی گردد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ها چک های هواپیما را طوری برنامه ریزی می نمایند که برای 20 اسفند اغلب هواپیماهای آنها آمده باشد، اضافه کرد:

در حال حاضر 250 فروند هواپیما در کشور داریم که 90 تا 95 فروند از آنها غیرفعال است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پس از اجرای آزادسازی نرخ بلیت، صنعت هوانوردی تغییرات زیادی خواهد داشت، گفت:

در یک تا دوسال آینده شرایط صنعت حمل و نقل هوایی تغییر نموده و شرایط ایرلاین ها و خدمات دهی تغییر خواهد نمود.

خداکرمی در مورد سن ناوگان هواپیماهای ورودی به کشور گفت:

براساس دستورالعمل خرید هواپیما، هواپیمای خریداری شده نباید بیشتر از 15 سال عمر داشته باشد، بعلاوه برای اجاره هواپیما هم سن ناوگان باید حدود 12 سال باشد. احتمالا تا خاتمه سال، دو شرکت هواپیمایی بتوانند موافقت اصولی بگیرند و 6 ماه فرصت دارند که ایرلاین را تاسیس نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو

به "ورود 10 فروند هواپیما به کشور تا خاتمه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 10 فروند هواپیما به کشور تا خاتمه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید