نمایشگاه های صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان چهارمحال و بختیاری برپا می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه های صنایع دستی در این استان با هدف حمایت از هنرمندان برپا می گردد.

نمایشگاه های صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان چهارمحال و بختیاری برپا می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه می توان نسبت به افزایش اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق مالی اقدام کرد.

او اضافه نمود: حضور مردم در نمایشگاه های صنایع دستی و خرید تولیدات داخلی، بومی و محلی می تواند در تحقق این اهداف مهم تأثیرگذار باشد.

رئیسی توضیح داد: هنرمندان صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در زمره بهترین هنرمندان کشور و تولیدات صنایع دستی در این استان جزو منحصربفردترین، خاص ترین و زیباترین محصولات ایران است.

او اعلام کرد: حمایت از کارگاه ها و فعالیت های هنرمندان در راستای افزایش تولیدات صنایع دستی جزو مهمترین برنامه های اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری آثار مختلف هنرمندان این استان در 30 غرفه به وسعت افزون بر 300 متر مربع نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 24 خرداد سال جاری در سالن شهید شهرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برپاست.

علاقه مندان می تواند در این مدت همه روزه از ساعت 16 تا 22 برای بازدید رایگان از غرفه های نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری مراجعه نمایند.

تمامی محصولات عرضه شده در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارمحال و بختیاری با 10 درصد تخفیف به فروش می رسد.

تولیدات ارائه شده نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان چهارحال و بختیاری شامل انواع البسه محلی، نمد، گلیم، خاتم، سرمه، سفال، چرم، فرش، سنگ های تزئینی، قلمزنی، معرق، منبت، قفل چالشتر، حجاری و محصولات تولیدی مرتبط با سایر رشته های ای حوزه است.

هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است.

هم اینک 500 هنرمند نمدمال در 15 کارگاه بزرگ تولیدی چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند که از این تعداد 400 نفر در شهرکرد و 100 نفر در بروجن هستند.

منبع: میراث آریا

به "نمایشگاه های صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان چهارمحال و بختیاری برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان چهارمحال و بختیاری برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید