بایدن فاصله خود را با سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات ها بیشتر کرد

به گزارش وبلاگ اندورید، نتایج اولیه انتخابات درون حزبی در 6 ایالت آمریکا نشان می دهد که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به سایر نامزدهای حزب دموکرات پیشتاز است و برنی سندرز در رتبه دوم قرار گرفته است.

بایدن فاصله خود را با سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات ها بیشتر کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اندورید و به نقل از ان بی سی نیوز، نتایج اولیه انتخابات درون حزبی در 6 ایالت آمریکا نشان می دهد جو بایدن با کسب 153 موکل انتخاباتی جدید نسبت به سایر نامزدهای حزب دموکرات پیشتاز شده و برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در جایگاه دوم است.

بر اساس این گزارش، انتخابات درون حزبی دموکراتها روز سه شنبه 10 مارس در میان گسترش ویروس کرونا در 6 ایالت آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی و واشنگتن برگزار شده است.

با شمارش 70 درصد انتخابات درون حزبی دموکراتها، جو بایدن پیروز به کسب 153 موکل انتخاباتی جدید شده و در صدر نامزدهای حزب دموکرات قرار گرفته است. وی تا به امروز در مجموع 823 موکل انتخاباتی را کسب کرده است. برنی سندرز نیز با کسب 88 موکل انتخاباتی جدید و در مجموع 663 موکل انتخاباتی در رتبه دوم است.

برنی سندرز روز سه شنبه بار دیگر مواضع جو بایدن در خصوص جنگ 2003 علیه عراق را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد که هیچ برنامه و تصمیمی برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی ندارد.

بایدن در ایالت می سی سی پی با کسب 81 درصد آرا 29 موکل انتخاباتی این ایالت را به دست آورده است. برنی سندرز با کسب 14.9 درصد آرا در این ایالت تنها 2 موکل انتخاباتی را به دست آورده است.

در آیداهو نیز 48.3 درصد آرا به بایدن تعلق گرفته و وی پیروز به کسب 9 موکل انتخاباتی شده است. برنی سندرز نیز 7 موکل انتخاباتی این ایالت را به خود اختصاص داده است.

تا به امروز انتخابات درون حزبی دموکراتها در 24 ایالت برگزار شده است.

دور بعدی انتخابات درون حزبی قرار است 14 مارس یعنی 24 اسفندماه در جزایر ماریانای شمالی برگزار شود. انتخابات بعدی نیز 17 مارس یعنی 27 اسفندماه در ایالت های آریزونا، فلوریدا، ایلینوی، اوهایو با مجموع 577 موکل انتخاباتی برگزار خواهد شد.

هر نامزد دموکرات که بخواهد در نهایت با دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر رقابت کند، باید بتواند 1991 موکل انتخاباتی را کسب کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بایدن فاصله خود را با سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات ها بیشتر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن فاصله خود را با سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات ها بیشتر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید